- hirdetés -

Április 27-én ezúttal a Vörösmarty Mihály Általános Iskola tehetségkutató műhelye mutatkozott be a településalapítási programsorozat keretében. A DigiCool nevet viselő program során a diákoknak egy szabadulószoba játék feladatait kellett megoldaniuk, a kedvezőtlen időjárás miatt a főtér helyett az iskolában kialakított állomásokon keresztül.

A Városi Tehetséggondozó Program részeként a Vörösmarty Mihály Általános Iskola DigiCool néven vállalta az idei tanév során a digitális kultúra, a digitális kompetenciák fejlesztését a tanulók körében. Az intézmény tanulóin kívül a város többi általános iskolájából is érkeztek a tanév során gyerekek a szerda délutánonként tartott foglalkozásokra. A sorozat befejező programjának egy szabadulószobát terveztek.

– Eredetileg úgy gondoltuk, hogy az időjárás kegyes lesz hozzánk, a főtéren, az ott kialakított pontokon tudunk majd körbemenni, de az eső miatt ezúttal az iskolába kényszerültünk. A szabadulószobát, mint módszertani, pedagógiai elemet alakítottuk ki, melynek részeként fokozatosan előrehaladva, egy-egy állomáson kell feladatokat megoldaniuk a csapatoknak.

Összesen 10 állomás van, ezek között szerepelnek drónnal, robotokkal, padlórobotokkal, kisautókkal, még méhecskével kapcsolatos feladatok is, azoknak a tevékenységeknek egy része, melyet a gyerekekkel a DigiCool foglalkozásokon néztünk – ismertette a részleteket Orosz László, az intézmény igazgatója.

Egy-egy állomás teljesítésével már indulhattak is tovább a következő a helyszínre, a program lényege az volt, hogy a végén kiszabaduljanak és teljesítsék a kihívást, miután közösen megoldották a logikára, következtetésre, kreativitásra épülő játékos feladatokat. Az igazgató hozzátette, bíznak benne, hogy a következő 2022/2023-as tanévben is lehetőségük nyílik megszervezni a tehetségműhelyt.

– Már gondolkozunk azon, hogyan fejleszthetnénk a jelenlegi programot, a résztvevő gyerekeknek és a szülőknek már kérdőívben elégedettségmérést is elindítottunk. Arra is megkértük őket, hogy tegyenek javaslatokat az esetleges fejlesztésekkel, megerősítésekkel kapcsolatban – nyilatkozta.

A gyerekek lelkesen vágtak bele a megoldásokba, körülbelül negyedóránként érkeztek az új csapatok. A feladatokat is végig egymást segítve, igazi csapatmunkával végezték el.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.