- hirdetés -

Az orosházi Pásztor András tereprallis eredményeiről többször is beszámolhattunk. Ezúttal másik autóval és új navigátorral vágott neki a sivatagnak.

Idén már kilencedik alkalommal rendezték meg a Saharun-t és az orosházi autós ebből hatszor résztvevője volt a sivatagi kalandnak. Mint elmondta, az idei nem verseny volt számukra, hanem egy kemény túra, mellyel a későbbi versenyekre készültek fel. Új autóval és új navigátorral, Kósa Zoltánnal indultak Budapestről, április ötödikén. Az olaszországi Civitavecchia kikötőjéban szálltak kompra és irány Tunézia.

Afrika a covid miatt két éve le van zárva a versenyek elől, most nyitották meg, de még így is limitálni kellett a létszámot. A harminc járművet számláló mezőnyben voltak autók, motorok, quadok.

A sivatagnak egyedi varázsa van autós szemszögből is (Fotó: Pásztor András)

– Már az eleje is kalandosra sikerült. A Földközi tenger igencsak viharos volt, ami miatt egy ideig a hatóságok nem is engedték elindulni a komphajót. Igencsak „dobálós” hajóút után, hat órás késéssel érkeztünk Tuniszba. Hogy ne boruljon emiatt az egész későbbi program, azonnal útnak kellett indulnunk. Éjjel kettőkor értünk Douzba. Douz a sivatag kapujának nevezett város. Innen indultunk a sivatagba. Először egy oázisba, ahol kicsit vissza szokhatott mindenki a homokban autózáshoz. Következő nap már élesben autóztunk a festői szépségű Grand Erg Oriental dűnerendszerben. Nem a legkönnyebb utat választva, hanem előre rögzített nyomvonalat követve haladtunk a sivatagban – meséli Pásztor András.

Az egyik alkalmi kemping. Hamarosan újra indul a mezőny (Fotó: Pásztor András)

A sivatagban a híres sokmillió csillagos hotelben – a szabad ég alatt, sátrakban – aludt a mezőny. A kempingezős estéken volt főzés, beszélgetés, tábortűz és minden, ami egy kellemes szabadtéri estéhez szükséges. A körülményekhez, úttalan útviszonyokhoz jól alkalmazkodott az orosházi-budapesti páros. Kisebb gondot csak egy homokvihar okozott.

– A dűnék között egyébként is nehéz a tájékozódás, hát még ha az autó orráig sem lát az ember. Ennek ellenére ezt is megoldottuk és megtaláltuk a jó irányt. Navigátorom jelesre vizsgázott. A túra végén a tenger adott egy plusz napot Afrikában. A viharos tenger miatt törölték a komp járatunkat, így 16-a helyett 17-én indultunk haza. Jó felkészülés, nagyon hasznos, jó túra volt a megnyert hargitai General Tyre Trophy futam után és a szerbiai következő verseny között – összegezte a pilóta.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.