- hirdetés -

A gyors számolás, a logikus gondolkodás elsajátítása mellett önbizalmat is szerezhetnek a fiatalok a Kis Zseni programban. Évek óta már Orosházán is megvan erre a lehetőség.

Az Ázsiából származó program több mint száz iskolával – köztük Orosházán – működik Magyarországon. Az orosházi intézmény vezetőjétől Maruzsa Bernadettől megtudtuk, hogy ez egy Japán abakusz módszertan, ami fejleszti a gyermekek logikai és kreatív gondolkodását.

– Az óráink játékkal és abakuszon számolással telnek. A módszertan kiváló, hogy felfedezze a gyermek kreatív énjét vagy éppen tovább fejlessze a már meglévő tehetségét. De szintén tökéletes fejlesztő módszer, tanulási nehézséggel küzdő gyermekeknek. A gyermek a módszertan elsajátítása után szuper gyorsan fog számolni és ami a legfontosabb, fejlődik az önbizalma is, mely nagyon fontos alapot ad a későbbi felnőtt évekhez – teszi hozzá.

A Kis Zseni program kifejezetten a 4-12 éves korosztálynak ajánlott, természetesen ezen belül, különböző korcsoportokra lebontva foglalkoznak a tanulókkal: iskola előtti (4-6 éves); kisiskolás (7-8 éves); iskolás (9-12 éves) csoportok szerint.

A módszer a gyermek mindkét agyféltekéjét működteti, így fejleszti a memóriát, a logikai gondolkodást, a kreativitást és az érzékszerveket együttesen.

– Iskolánk hatalmas hangsúlyt fektet az individualitásra, mely felvételi rendszerünkön is tükröződik. Szeretünk előzetesen megismerkedni leendő kis tanulónkkal egy személyes találkozó keretében, ahol felmérjük a szintjét, megismerkedünk, beszélgetünk vele és bemutatjuk neki az abakuszt is. Így ezt követően, sokkal magabiztosabban és bátrabban csatlakozik kis zseni csapatunkhoz – hangsúlyozza Maruzsa Bernadett.

A korcsoportok számára heti egy alkalommal tartanak órát, ennek hossza több mint két óra. Maruzsa Bernadett kifejtette, a tapasztalatok azt mutatják, hogy ez idő alatt a gyerekek nem fáradnak el sőt, több energiával és feltöltődve mennek haza.

– Az óra játékos számolással telik. Korcsoportok szerint, kezdetben megtanulunk abakuszon számolni, majd később rutinszerűen használjuk az abakuszt és végül már képzeletben számolunk. Vizuálisan maguk elé képzelve az eszközt, kis nebulóink csak az ujjukat a levegőben mozgatva számolnak és képzelik maguk elé az eszközt – teszi hozzá az intézményvezető.

Cikkünk megjelenését a Kis Zseni Mentális Aritmetikai Iskola Orosháza támogatta.

(Kiemelt kép: Pexels.com)

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.