- hirdetés -

Már gyerekkorában is fix program volt számára az autóversenyek megnézése, a rajongás pedig később sem hagyott alább. Olyannyira nem, hogy szimulátorokkal kezdett versenyezni, egyetemi tanulmányai során pedig egy olyan csapat tagja lett, akik saját maguk építették meg és versenyeztették autóikat. Az orosházi Kardos Gábor a technikai- és autósportok szerelmese, egyetemi tanulmányait követően sem szívesen szakadna el ettől az elfoglaltságtól.

– Igazából már gyerekkoromtól kezdve az volt vasárnap délutánonként a program, hogy a Forma 1-et néztük a családdal, ez pedig szépen fokozatosan kibővült a motorversenyekkel, túraautó versenyekkel és minden olyan sorozattal, melynek volt magyar vonatkozása. A másik oka, hogy végül az autósportok az életem részévé váltak, hogy alapból autós beállítottságúnak tartom magam, nagyon régóta szeretem mind az autókat, mind a technikát – idézte fel Gábor.

2013-ban járt először a Hungaroringen, amikor Michelisz Norbert versenyét nézte meg, aki abban az évben a Zengő Motorsport csapatával versenyzett. Mint mondta, az autósport egy eléggé pénzorientált és anyagi központú dolog, ezért mint versenyzőnek, nagyon kicsi az esély rá, hogy egy fiatal megvesse benne a lábát. Ő sem ebből az irányból csöppent bele a versenyek világába.

Hamar az autóversenyek rabja lett Kardos Gábor (Fotó: BME Formula Racing Team)

– Amatőr szimulátor versenyeken indulgattam online felületeken, aztán amikor leérettségiztem a Táncsics Mihály Gimnáziumban 2014-ben, a Budapesti Műszaki Egyetemen folytattam a tanulmányaimat. Itt kerültem közelebb a Formula Studenthez és a BME Formula Racing Team csapatához – árulta el.

Ez egy nemzetközi versenysorozat egyetemista csapatoknak, ahol saját versenyautót kell építeni a csoportnak egy megadott szabályrendszer szerint és ezt versenyeztetnie nyári megmérettetéseken. A BME Formula Racing Team, azaz a Budapesti Műszaki Egyetem elektromos autóval foglalkozó Formula Student csapata már 2007 óta épít autót, 2011 óta pedig elektromos autót is. A 2017/2018-as évben Gábor is csatlakozott hozzájuk, akkor még csak informatikusként. Ebben az évben tervezték első önvezető elektromos autójukat is.

Informatikusként csatlakozott, de később a csapat pilótája lett (Fotó: BME Villanykari Fotókör)

– Megtetszett, hogy kicsit közelebb kerülhetek az autósporthoz és így az önvezető autó fejlesztése, programozása adta ezt a belépőt nekem. Aztán szépen lassan, ahogy egyre több időt töltöttem el a csapaton belül és már olyan pozícióba kerültem, hogy megszavazták a bizalmat ahhoz, hogy én lehessek az egyik pilóta.

Ráadásul én azt mondom, hogy minden autóversenyért rajongó fiatal egyetemistának (akár középsuli után rögtön), aki szeretne hasonló közegbe kerülni egy nagyon jó lehetőség a csapatban való munka, akár a Forma 1-es közegbe kerüléshez is – mesélte.

Szép eredményeket ért el a közelmúltban a csapattal (Fotó: BME Formula Racing Team)

Legnagyobb sikerüknek azt tartja, hogy lerakták az önvezető autójuk alapjait, valamint ezután a 2019-es spanyol versenyen a legjobb 10-be is bejutottak. Legutóbb, az osztrák versenyhétvégén egy összetett negyedik helyet értek el az elektromos autóval, de a dinamikus versenyszámokban a dobogóra is több ízben felállhattak. Következő futamuk az Formula Student East épp a Hungaroringen lesz augusztus 7-11. között.

– Lassan egyébként a Formula Studentre és az egyetemi versenyzésre részemről valószínűleg egyre kevesebb idő fog jutni, ugye most már az egyetemi tanulmányaimat is befejezem. De mindenképpen a közelében akarok majd maradni ennek a versenysorozatnak, illetve a légkörnek, hiszen fantasztikus barátságokat köthettem általa – mesélt kicsit a jövőbe tekintve.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.