- hirdetés -

Örömmel fogadta Orosháza Önkormányzata éppen úgy, mint a Békés Megyei Önkormányzat a Békéscsabát Szegeddel összekötő vasút felújításának hírét. A tervek már készülőben, a városvezetés és a megyei önkormányzat elnöke pedig azon dolgozik, hogy a MÁV-val egyeztetve megoldást találjon a Szőlő városrészt a belvárossal összekötő, 30 éve lezárt átjáró újranyitására.

A térség közlekedési infrastruktúrája szempontjából igen jelentős beruházásról van szó, melynek során megújul a Békéscsaba–Szeged közötti vasútvonal. A projekt keretében a Békéscsaba és Orosháza közötti vonalszakaszon 120 km/órára emelik a sebességet, míg a vonal többi részén 80 km/óra sebesség folyamatos fenntartására alkalmas pályát terveznek. Azt is tartalmazzák a tervek, hogy Orosházán peron aluljáró épül, a peronok különszintű megközelítése és akadálymentesítés mellett.
Békés megye és Orosháza vezetése egyetért abban, hogy még a tervezési szakaszban fontos átgondolni azokat a lehetőségeket, amikkel újra megnyitható lenne Orosháza régi főutcája (amit a Huba utca–Iglói út közötti felüljáró 30 évvel ezelőtti megépülésével zártak le), ezzel pedig a Szőlő városrészben lakók, vagy oda igyekvők nagyobb kerülő nélkül közlekedhetnének. Ezért Dávid Zoltán, Orosháza polgármestere és Zalai Mihály, a Békés Megyei Közgyűlés elnöke egyeztetési lehetőséget kezdeményeztek a helyi és a megyei önkormányzat vezetői, szakemberei, valamint a tervezők között, mely során megismertethetik az érintetteket az orosháziak részéről felmerülő igényekkel, és megoldást találhatnak a több évtizedes problémára.

– Sokan még mindig használják a lezárt útvonalat, a kerítést lebontva a síneken keresztül közlekednek. Valóban rövidebb, ám jóval veszélyesebb, és természetesen tiltott is ez az útvonal. Ugyanakkor jól látható a lakossági igény, éppen ezért szorgalmazzuk, hogy valamilyen műszaki megoldást találjunk a Szent István és a Kossuth utcák újbóli összekapcsolására a gyalogos és kerékpáros közlekedők, de akár a gépjárműforgalom érdekében – emelte ki Dávid Zoltán polgármester.

– A vasútvonal tervezett felújítása okán ismételten felhívtuk a vasúttársaság figyelmét erre a közlekedési anomáliára és arra, hogy az orosháziak régi igénye az átjáró újranyitása. Tárgyalást kezdeményeztünk, hogy közösen újból megvizsgáljuk a lehetőségeket, egyben a MÁV segítségét is kértük a megoldásban – tájékoztatott a részletekről Zalai Mihály. A megyei közgyűlés elnöke hangsúlyozta, Orosháza és a megyei önkormányzat kérése időben érkezett, hiszen a projekt tervezése még az elején jár. – Mondi Miklós Zoltán, a MÁV szegedi igazgatóságának igazgatója válaszlevelében arról tájékoztatott, hogy megkeresésünket továbbították a projekt tervezője és a megrendelő, a NIF Zrt.-nek. Igazgató úr hozzátette: a projekt tervezése még nagyon kezdetleges fázisban van, jelenleg az üzemeltetőtől való adatbeszerzések zajlanak, amikor az adatokat beszerzik és fel is dolgozzák, esedékessé válhat a város és a megye közös kérésének megvitatása. Köszönetet szeretnék mondani Mondi Miklós Zoltán úrnak a pozitív fogadtatásért, és Varga Zoltán egykori képviselőtársamnak, volt önkormányzati miniszter úrnak, aki mindig is szívén viselte ennek az ügynek a sorsát, és felajánlotta a segítségét – emelte ki Zalai Mihály.

A képen: A tervezési szakaszban érdemes átgondolni a lehetőségeket
Fotó: Kecskeméti Krisztina

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.