- hirdetés -

A francia autógyártó régi modelljeivel új köntösben jelentkezik. Az ikonikus Renault Clio megjelent hibrid változatban is, míg a városi terepjárók egyik legnépszerűbb képviselője a Capture, illetve a ferdehátú Megane is elérhető lesz E-TECH Plug-In Hybrid motorral.

A Renault több mint tíz éve tölt be úttörő és piacvezető szerepet az elektromos járművek terén, valamint a Formula-1-ben szerzett tapasztalatai, illetve szakértelme teszi ma lehetővé, hogy dinamikus és hatékony hibrid hajtásláncokat kínáljon olyan járműveken, amelyek az autópiac legkeresettebb szegmenseit képviselik.

A Renault ezt az utat folytatja A Clio E-TECH Hybrid, a Captur és a Megane Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid modelljeivel.

A Renault Captur már hibrid motorral is elérhető

Az autógyártó mérnökei által kifejlesztett és szabadalmaztatott E-TECH Hybrid technológia alapját két villanymotor, egy innovatív körmös kapcsolású váltó és egy belső égésű motor adja.

Ennek előnye, hogy a városi utak akár 80 százalékát tisztán elektromos üzemmódban tehetjük meg, miközben akár 40 százalékkal alacsonyabb fogyasztást érhetünk el. Ez azt jelenti, hogy városban akár 65 kilométert vezethetünk teljesen elektromos módban. Emellett élvezhetjük az E-TECH Plug-in Hybrid nyújtotta elektromos autózás örömét, akár 135 km/h sebességig.

A technológia ötvözi az elektromos motor összes előnyét: csendes ugyanakkor lendületes indulás, valamint akkumulátor-töltés lassulás és fékezés közben, a nagyobb vezetési élményért.

Az ikonikus Clio már hibrid motorral is

A Clio modellcsaládban először szerepel a teljesen hibrid E-TECH motor. A hagyományos belsőégésű változatok kiegészítéseként, valamint a megnövelt elektromos hatótávnak és gyors reaktivitásnak köszönhetően az indulás és a gyorsítás során egyedülálló vezetési élményt kínál, messze felülmúlva mindazokat, amelyeket a piac többi hibrid városi autójánál megszokhattunk.

A 140 LE-s Clio E-TECH hibrid motorja emellett maximális hatékonyságot és páratlan válaszkészséget kölcsönöz a modellnek, miközben a regeneratív fékezés, az 1,2 kWh (230 V) akkumulátorok nagy töltőkapacitásával és az E-TECH rendszer hatékonyságával együtt segíti az energia optimalizálást.

A városi utakon töltött idő 80 százalékában teljesen elektromos üzemmódban vezethetünk, így akár 40 százalékos fogyasztás-megtakarítást érhetünk el a belsőégésű motorhoz képest, a vezetési szokásaink megváltoztatása nélkül. Teljesen elektromos üzemmódban a Clio E-TECH Hybrid akár 70-75 km/h sebességgel képes haladni.

A Renault E-TECH hibrid és plug-in hibrid modelljei már elérhetőek Magyarországon, többek között Békéscsabán az Almáskerti Ipari Park 2 szám alatt található Meszlényi Autónál is.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.