- hirdetés -

A lejáró okmányok megújításával sem kell kapkodni. A Kormányhivatal továbbra is arra kér mindenkit, hogy csak halaszthatatlan esetben jelenjen meg, ha megtehetik, elektronikusan intézzék ügyeiket.

– A leggyakoribb ügykörök online is intézhetők, továbbá a hatósági ügyekben elektronikusan is benyújthatók kérelmek. A lejáró okmányok érvényesek maradnak, így azok cseréjére a veszélyhelyzet megszűnéséig nincs szükség. Az ügyfélszolgálatokon történő személyes megjelenés elkerülésével mind a megbetegedés kockázata, mind a járvány további terjedése mérsékelhető – olvasható a kormányhivatalok honlapján.

Ügyfeleiket továbbra is arra kérik, hogy csak halaszthatatlan esetben jelenjenek meg a kormányhivatalok (járási és kerületi hivatalok) ügyfélszolgálatain, valamint a kormányablakokban és az okmányirodákban. A kormányablakokban, az okmányirodákban és minden egyéb ügyfélszolgálaton csak előzetes időpontfoglalással érkező ügyfeleket fogadnak, valamint korlátozhatják az egyidejűleg az ügyféltérben tartózkodók számát.

Az elektronikus ügyintézést javasolják, ami 750 ügykörben is elérhető (a bejelentkezés ügyfélkapu regisztrációval, elektronikus személyi igazolvánnyal vagy telefonos azonosítással történik), valamint a legtöbb ügyben e-papír szolgáltatás használatával van lehetőség kérelem benyújtására (ebben az esetben szintén szükség van ügyfélkapus azonosításra).

Időpontot foglalni viszont az online felületen ügyfélkapus azonosítás nélkül is lehet, mely alól csak a gépjárműügyek jelentenek kivételt.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.