Január 1-től egyszerűbb lett az erkölcsi bizonyítványigénylés. A fejlesztés jóvoltából nem szükséges papír alapon benyújtani és postai úton feladni a nyomtatványt, így az ügyfelek adminisztratív terhei csökkennek.
2020. január 1-től az kormányablakok ügyintézőinél szóban terjeszthető elő a kérelem.
A kormányablakokban elérhető online ügyintézői felület – a hazai és uniós forrásokból fejlesztett Erkölcsi bizonyítvány Applikáció (EAP) – segítségével bármelyik kormányablakban igényelhető a hatósági erkölcsi bizonyítvány. Ehhez nem szükséges a postán megvásárolható űrlapot kitölteni, az ügyfél azonosításáról, és a kérelem rögzítéséről az ügyintéző gondoskodik – írja a http://kormanyhivatal.hu
Az azonosításhoz a személyi szám, illetve a természetes személyazonosító adatok szükségesek. Az ügyintéző által kinyomtatott és az ügyfél által aláírt igénylőlap alapján a kérelmet elektronikus úton – közvetlenül a szakrendszerbe – nyújtják be. Az elkészült erkölcsi bizonyítványt postai úton küldi meg a nyilvántartó hatóság.
A fejlesztés célja az eljárások egyszerűsítése. Így az állampolgárok egy helyen, gyorsan és hatékonyan intézhetik ügyeiket.
Kiemelt kép: cyberpress.hu