- hirdetés -

Orosházán napokig nem működött a Szentesi úti vasúti átjáró jelzőberendezése. Ennek okáról kérdeztük a rendőrség, valamint a MÁV munkatársait.

A Szentesi úti vasúti átjáróban mindig nagy a forgalom, ezért feltűnő, bosszantó és veszélyes jelenség lehet, ha nem működik a jelzőrendszer. Az arra járók napokig tapasztalhatták, hogy az egyik átjáróban nem villog a lámpa és nem csukódnak le a sorompók sem.

A Békés Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferensétől, Lipták András c.r. törzsőrmestertől megtudtuk, november 24-én éjjel 1 óra 30 perckor a Szentesi úton történt baleset, melyben egy személygépjármű letért az útról és megrongálta a szalagkorlátot, a jelzőtáblákat, valamint a fény- és félsorompót is. A balesetben személyi sérülés nem történt. A gyanú szerint a gépkocsi vezetője ittas volt, büntetőeljárás indult ellene.

A berendezést a szegedi központba szállították és megkezdték javítását (Fotó: MÁV)

A MÁV Kommunikációs Igazgatóságától megtudtuk, az okozott kár elérheti az 5-6 millió forintot is.
– Az esemény után éjszaka 10 szakemberünk azonnal megkezdte a helyreállítást. A megrongált fénysorompón a közelben üzemelő további négy fénysorompó kábelhálózata is áthaladt, így azok is használhatatlanná váltak. A kábelt vasárnap 14 órára megjavították a munkatársaink, így a közelben lévő négy sorompó azóta már megfelelően működik – tájékoztattak.

Kitértek rá, a berendezést a szegedi központba szállították, ahol megkezdték a javítását. Tegnap egy tótkomlósi sorompót is kidöntött és súlyosan megrongált egy autó, így a MÁV munkatársai itt is azon dolgoznak, hogy mielőbb helyreállítsák a berendezést.

– A biztosítóberendezések, sorompók üzemzavaráról a vonatok mozdonyvezetőit előírás szerint értesítik. Ekkortól a mozdonyvezetők a vonatokkal fokozott figyelemmel, maximum 15 kilométerperórás sebességgel érkezhetnek az átjáróhoz, hogy időben meg tudjanak állni. Ez esetben is követték ezt az eljárást. A KRESZ és az előírások betartása mellett ilyen helyzetekben sem alakul ki vészhelyzet, illetve nem történhet baleset – hangsúlyozták.

Kedden délben újra szolgálatba állt a jelzőrendszer a Szentesi úti vasúti átjáróban.

Fontos, hogy a közlekedés során tartsuk be a vonatkozó KRESZ szabályokat:

A közúti közlekedés szabályai szerint a vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad. Az átjáró megközelítésekor, illetve az áthaladás során eleget kell tenni a vasúti átjáró biztosítására szolgáló közúti jelzéseknek.

A vasúti átjárón való áthaladásnál a KRESZ szabályai mindenkor érvényesek. Ha a fénysorompó jelzők sötétek, azaz egyik lámpa sem villog, akkor a sorompóberendezés nem működik, és a vonatkozó KRESZ előírások szerint kell eljárni: a sötét fénysorompójelző a közúton közlekedőket fokozott figyelemre készteti; a KRESZ szerint ez nem jelent szabad jelzést a közúti járművek részére.

A KRESZ előírja, hogyha a fénysorompó piros jelzést mutat, az útátjárón nem szabad áthaladni. Csak akkor lehet elindulni a síneken keresztül, ha sorompó esetén a karok már teljesen felnyíltak és fehéren villog a lámpa.

A gépjárművezetőknek minden esetben meg kell győződniük arról, hogy nem tart vasúti jármű a sorompó felé, illetve biztosított a folyamatos áthaladás. Az átjáró előtt meg kell állni, ha bármely irányból vasúti jármű közeledik. Tilos az előzés a vasúti átjáróknál és közvetlenül előttük.

(Kiemelt kép: MÁV)

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.