- hirdetés -

A General Tire Trophy sorozat negyedik versenyén a Hargitára vitték a terepjárózás megszállottjait a szervezők, hogy az Erdélyi hegyek, völgyek, erdők, mocsarak közt tegyék próbára magukat és terepjáróikat.

A versenyen a futam kezdetekor adott papíralapú és elektronikus itiner segítségével kell megtalálni a versenyterületen az elrejtett pontokat és a kért feladatokat megoldani a rendelkezésre álló idő alatt. A csapatok dolga a saját elképzelésük szerint odajutni, így már a rajt előtt komoly taktikai és stratégiai megméretés vár mindenkire. Persze a keményvonalas terepjárózás szerelmesei is megtalálhatják számításaikat, hisz a verseny minden esetben tartalmaz nehezített szakaszokat, offroad speciálokat, ahol a pilóták kedvükre űzhetik a vasakat.

Az erdélyi terep nagyon kemény. Volt aki elhagyta a hátsó rugóját (Fotó: Körösautó Team)

A résztvevő negyvenegy versenyző csapatot a hargitafürdői bázison három csoportra osztották a szervezők. A háromnapos versenyen három különböző pályát kellett a megadott nyolc órás idő alatt teljesíteni. Ezt napi forgásban hajtották végre a csoportok, és a három nap eredményét összesítve alakult ki a végső sorrend. Minden napnak volt neve, tematikája. Gyergyó-nap, Pisztráng-nap, Hargita-nap.

A Körös Autó csapata ezen a megmérettetésen négytagúra bővült. A pilóta – mint rendesen – az orosházi Pásztor András, navigátora Benkő Antal és volt egy „tanuló navigátor”, Béres Csaba, aki majd egy elkövetkezendő versenyen lesz Pásztor navigátora. A negyedik csapattag ezúttal is a sok versenyt megjárt, harcedzett Isuzu terepjáró volt.

– Minden évben Erdély a legkeményebb próbatétel. A legnagyobb meglepetések – járatlan utak, bedőlt fák, lápos részek, sziklás hegyoldalak, vagy épp egy magánterületet jelző lezárt sorompó, ami miatt át kell tervezni az egész napi stratégiát – ott szoktak érni minket. A leginkább autógyilkos pálya, bár az Isuzu gyönyörűen végigcsinálta, miközben volt, aki a hátsó rugóját is elhagyta – kezdi a beszámolót az orosházi pilóta.

Közzétette: András Pásztor – 2019. október 23., szerda

A fotó pontokra felhajtani sokszor nem volt egyszerű, de a meghatározott helyen készült fotó nélkül hiába találja meg a koordinátát a versenyző csapat. Közben azért az orosházi-csabai egység szakított időt a fontosabb nevezetességek – az Uz-völgyi temető, a Hargita legmagasabb pontja a kopjafákkal – meglátogatására.

– A versenyünk tulajdonképpen jól sikerült. Negyedikek lettünk. Az, hogy három ponttal maradtunk le a dobogóról, egy kicsit bosszantó, de akik előttünk végeztek szintén nagyon ügyesek voltak. Ha van egy kis szerencsénk, pl. nincs az a lezárt sorompó az utunkban – amit meg sikerült kerülni, de az út másik végén szintén sorompó volt – dobogón végezhettünk volna, de a sportban nincs ha. A három nap alatt összeszedett több, mint hétezer pontunk azért magáért beszél. Különösen igaz ez, ha azt is látjuk, hogy tíz autó a versenyt sem tudta befejezni, tréleren hozzák majd haza őket. Tavaly megnyertük ezt a versenyt, de ez sem volt rossz – foglalta össze Pásztor András.

A verseny vége felé kissé megviseltnek tűnik a csapat (Fotó: Körösautó Team)

Még két versenyen vesznek részt. A Balkán Trophy és a General Tire Trophy zárófutama vár Pásztorékra, azután már az autót készítik fel a jövő évi versenyekre.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.