- hirdetés -

Tavaly több, mint száz vállalkozás gyártott sört Magyarországon, a piacot azonban továbbra is a négy nagy gyár uralja. Az ágazat forgalma az előző évihez képest 14,4 százalékkal nőtt, a profit pedig a 24-szeresére ugrott – írja a Világgazdaság.

A magyar sörgyártás a véglegetek szegmense is, mert hiányoznak a palettáról a közepes méretű cégek, sok a családi vállalkozás, viszont az ágazatot az óriások határozzák meg.

Ennek megfelelően a működő sörüzemek nagy része – körülbelül nyolcvan vállalkozás – százmillió forint alatti árbevételt könyvelt el az elmúlt időszakban. Ezek az üzemek együttesen 223 milliós veszteséget halmoztak fel, vagyis hiába egyre népszerűbbek a kézműves sörök, a kereslet ma még nem fedezi azokat a technológiai fejlesztéseket, amelyek a jövedelmező működéshez szükségesek.

A hazai sörfőzdék összesített árbevétele meghaladta a 166 milliárd forintot az előző évben. Összesen 109 vállalkozás gyártott sört Magyarországon, amelyek együttesen 2161 dolgozót foglalkoztattak.

A pénzügyi beszámolók alapján a hazai főzdék összesített árbevétele közel 170 milliárd forint volt. A teljes sörértékesítés 97,5 százaléka azonban a négy nagy, milliárdos forgalmú cégre – a Dreherre, a Heineken Hungáriára, a Borsodi és a Pécsi Sörfőzdére – jut. Együttes tavalyi profitjuk csaknem öt milliárd forint volt. Ezek a cégek együttesen mintegy 1700 embernek adnak munkát. A bőcsi üzem valamelyest felzárkózott a piacot fej fej mellett vezető Dreher és Heineken pároshoz, a pécsiek viszont a mennyiségi értékesítés terén kiszálltak a versenyből. Annak megfelelően alakították át ugyanis a termékportfóliójukat, hogy élhessenek az adókedvezménnyel: a korábbi nyolcezer helyett 2017 júliusától ugyanis évi kétszázezer hektoliterre emelte a jövedéki törvény a kisüzemi sörfőzdék minősítésének felső határát.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.