- hirdetés -

Békés megye turisztikai arculatfrissítését mutatták be szerda délelőtt Békéscsabán a megyeházán. A sajtótájékoztatón a megye új turisztikai logóját is prezentálták.

A Békés Megyei Önkormányzat egyike azon három megyei önkormányzatnak, amely fenntartotta a megyei Tourinform irodát. A 2010-es évek elején történt törvényi változások következtében a megyei önkormányzatok feladatköre és költségvetése szűkebb mozgásteret biztosít, azonban a Békés Megyei Önkormányzat számára továbbra is fontos prioritás a turizmus, továbbá az, hogy a kisebb szereplőknek is segítséget tudjanak nyújtani. A Békés megyei Tourinform iroda már a megújult arculattal kezdte meg az idei szezont.

Az új brand kialakításánál nagy figyelem szegeződött a megyei értékek kiemelésére. A Békés Megyei Önkormányzat partnerségben az Arad Megyei Tanáccsal és az Arad Megyei Könyvtárral sikeres pályázatot nyújtott be az új arculat kialakítására. A „Közös problémák, közös megoldások – Arad és Békés megye közigazgatási együttműködésének javítása” elnevezésű pályázat keretében 4 pillér mentén dolgozták ki az új turisztikai brandet: termálvíz kincseinkre épülő gyógy és egészségturizmusra, a megye természeti értékeire épülő aktív turizmusra – a megye élővizeiben rejlő lehetőségekre, kulturális értékekre, valamint a Békés megyei gasztronómiára.

Zalai Mihály bemutatja a megújult arculati kézikönyvet (Fotó: Zentai Péter)

Zalai Mihály, a megyei önkormányzat elnöke elmondta, az arculat logójának tervezésekor nem szerettek volna egyetlen épített értéket kiemelni.

– A cél az volt, hogy az egész megyét megjelenítsük. A logóban visszaköszön a sárga szín használatával a napsütés – jelezve a napsütötte órák magas számát – a víz kékje, a Körös-menti fák zöldje, a bronzszínnel pedig a Békés Megyei Önkormányzat és a Békés Megyei Értéktár arculata köszön vissza, hiszen fontos célkitűzés volt a tervezéskor, hogy a három arculat egységet alkosson – vázolta az elnök.

– A projekt keretében, installációs eszközöket szereztünk be, mint mobil kiállítói pult, roll up, bannerek a négy pillér mentén, és strandzászló, valamint a gyermekek megszólítására óriás kocka és puzzle játék készül a közeljövőben – ezt már Pirosné Blénessy Erika a megyeháza külkapcsolati és turisztikai koordinátora mondta a sajtótájékoztatón.

Pirosné Blénessy Erika: Több rendezvényen is bemutatkozik az új arculat (Fotó: Zentai Péter)

Kiemelte, a Békés megyei Tourinform iroda képviseletében összefogták a megyei Tourinform irodákat és turisztikai szolgáltatókat, így 2018 és 2019 tavaszán több belföldi utazási vásáron közös megjelenést szerveztek, továbbá romániai nagy rendezvényeken, mint a Kolozsvári Magyar Napok, és a Temesvári Magyar Napok, valamint a Békés Megyei Önkormányzat által szervezett Megyenap rendezvényen is képviselték és bemutatták Békés megye turisztikai kínálatát.

Zalai Mihály az OrosCafénak elmondta, az ilyen prezentációk sokban hozzájárulnak ahhoz, hogy az országhatáron belül és kívül is híres Gyopárosfürdőt még szélesebb körben megismertessék az emberekkel.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.