- hirdetés -

A rallycross Európa-bajnokság harmadik futamát rendezték a közelmúltban Svédországban. A Höljesben zajlott versenyhétvégén az orosházi Kárai Motorsport csapata is ott volt, és nem is akárhogy szerepelt.

Svédország és azon belül a höljesi pálya, a rallycross fellegvára, a csúcs. Aki itt még nem versenyzett az igazán nem is tudja, tapasztalta, hogy mi a valódi rallycross. A versenyhétvégén több tízezer rajongó érkezik a helyszínre és szinte már egy fesztivált hoznak létre. Az autósport iránti szeretet és az önfeledt szórakozás találkozik itt egymással botrányoktól és balhéktól mentesen.

Az Európa-bajnokság harmadik futamán 24-en álltak rajthoz a magyar versenyző kategóriájában, és már pénteken a szabadedzéssel megkezdődtek az esélylatolgatások. A svédek, a norvégok uralják a rallycross mezőnyét évek óta, nagyon nehéz felvenni velük a versenyt, ráadásul ez nekik hazai pálya.
– Negyedik alkalommal indulok itt Höljesben, tehát a pályát ismerem, szeretem. A nehezebb pályák közé tartozik, mert sok trükk van benne. Igyekeztünk már az első napon ezeket figyelembe venni az autó beállításainál. A motorunk azonban nem segített nekünk ebben: kihagyott egy-két henger menet közben. Csak az első előfutam előtt sikerült megtalálni a hibát – meséli Kárai Tamás

Szombaton már élesben, pozíciókért ment a küzdelem. Tomi az összetett 10. helyén hozta be az Audi S1-t az első kvalifikációban, 11. helyen a másodikban és 7. helyen a harmadikban, melyben saját futamát fölényesen megnyerte.

Az Audi orrán jól látszanak a rajt utáni kemény helyezkedés nyomai (Fotó: Kárai Motorsport)

Vasárnap egy előfutam, egy elődöntő és a döntő várt még a magyar delegációra. Az összetett 9. helyéről várták a folytatást és csak a döntőben való szereplés volt a cél számukra. Az utolsó kvalifikáció eredménye bebiztosította az elődöntőben való szereplést, bár itt történt némi csavar és meglepetés. Tomit a második csoportba, a harmadik sorba sorolták be az összesített eredménye alapján. Valójában a második sorból rajtolt, mert a norvég Bryntesson technikai probléma miatt nem tudott felállni a rajtrácsra.
– Nagyon jó pozícióból rajtolhattam, mivel előttem nem volt senki. Jól sikerül a rajt, majd jöttek a lökdösődések és a helyezkedések. Egy dologra kellett figyelnem, hogy a harmadik helynél rosszabb helyen ne végezzek – idézi fel a pilóta.

Ez be is jött és a döntőt várta már a csapat, ami előtt ismét történt egy kis módosítás. A büntetéseknek köszönhetően, Tomi előrébb került, a negyedik helyről rajtolt és ezt a pozíciót sikerült is megtartania a leintésig.
– Jól kezelhető volt az autó, jót autóztam a döntőben. Örülök a negyedik helynek, ez már nagyon ráfért a csapatra, mert rengeteget dolgoznak folyamatosan az autón és én is tudom, hogy képes vagyok, képesek vagyunk ilyen vagy ennél jobb eredmény elérésére – mondta összegzésképpen Kárai Tamás.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.