- hirdetés -

Erdélyben, közelebbről Torockó környékén indult a népszerű tereprally verseny, a General Tire Trophy 4×4 idei sorozata. A rajtnál természetesen ott volt a Körös-autó csapata, az orosházi Pásztor Andrással a vezetőülésben.

A versenyen a futam kezdetekor adott papíralapú és elektronikus itiner segítségével kell megtalálni a versenyterületen az elrejtett pontokat, és a kért feladatokat megoldani a rendelkezésre álló idő alatt. A csapatok dolga a saját elképzelésük szerint odajutni, így már a rajt előtt komoly taktikai és stratégiai megméretés vár mindenkire. Persze a keményvonalas terepjárózás szerelmesei is megtalálhatják számításaikat, hisz a verseny minden esetben tartalmaz nehezített szakaszokat, off road speciálokat, ahol a pilóták kedvükre űzhetik a vasakat.

A Pásztor András, Kátai Zoltán és az Isuzu terepjáró alkotta trió jól szerepelt a nyitányon, bár nem volt minden felhőtlen. A kétnapos versenyt két pályán bonyolították a szervezők. A két részre osztott, 35 autóból álló mezőny egyik nap az északi, másik nap a déli pályát teljesítette. A hegyek magasabb részein hasig érő hó, az alacsonyabban fekvő területeken a komoly sár jelentett nehézséget. Pásztorék első napja nem sikerült jól.

Az erdélyi táj tél végén is gyönyörű(Fotó: Pásztor András)

– Az első napi futamon tönkrement egy autó. Ezen a versenyen nem csak a győzelem a cél, ha valaki bajban van, a versenytársak segítenek, ha tudnak. A törött féltengellyel álló Mercedest próbáltuk „talpra állítani” és ezzel eltelt vagy három óránk, így az első napi eredményünk közel sem volt olyan, mint szerettük volna – idézi fel a történteket Pásztor András.

Az összetett helyezésen másnap már sikerült kozmetikázni. A második napi pályát az orosházi pilóta csapata teljesítette leghatékonyabban.

– Az első napi betli után feltettünk mindent egy lapra, nyomtuk ahogy a csövön kifért, és sikerült is jól menni. Ezzel a teljesítménnyel a Mizsei Kemények és a Kasi Transz mögé, az összetett harmadik helyig tudtunk felkúszni. Az autó jól ment, nem volt problémánk a két nap során a versenyzőtárs segítésén kívül – összegezte a pilóta.

A torockói hó és sár után egy éles váltás következik a csapat életében. Márciusban irány a Szahara! Az OrosCafén reményeink szerint erről a kirándulásról is beszámolunk.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.