Figyeljen, ha itt vezeti a számláját

Június 30. és július 4. között komplex informatikai rendszerátállítást végeznek az MKB Banknál, ezalatt elérhetetlen lesz a bank, az átállás időszakában csak a bankkártyát lehet majd használni – jelentette be a hitelintézet Budapesten egy sajtótájékoztatón.

A teljes informatikai alaprendszert lecserélik, beleértve a hardvereket is. Az átállás határozott lépést jelent a nyílt bankolás felé is. Amellett, hogy a fejlesztéssel gyorsabban, jobban ki tudják szolgálni az ügyfeleket, az MKB elsőként indul el a fintech cégek irányába.

Az átállásban minden érdekelt féllel – köztük a Magyar Nemzeti Bankkal – együttműködnek. Minden ügyfél írásban, személyre szóló tájékoztatást kapott, a bank honlapján a Megújulás menüpontban részletes tájékoztatót tettek közzé, és az ügyfélszolgálatot is megerősítették.

Több mint tízezer teszttel vizsgálták az új rendszert

Koczka Dániel ügyvezető igazgató elmondta, a projektet 2,5 évvel ezelőtt kezdték, a rendszer terhelhetőségét több mint 14 ezer teszttel vizsgálták. A program átvilágítással indult, azt követően választották ki a folyamatokat legjobban támogató informatikai rendszert, beszállítót és az integrációt elvégző csapatot. Az átalakítás során arra törekedtek, hogy az ügyfelek által megszokott felületeket a legkevésbé módosítsák – ismertette.

Június 29-én (pénteken), az átállás előtti napon 15 óráig lesznek nyitva a bankfiókok, azt követően július 5-én nyitnak újra. Július 2-4-ig bankszünnapot kértek. Az IT rendszerek ebben az időszakban nem üzemelnek majd.

Az átállási időszakban kizárólag bankkártyát lehet majd használni a június 29-i záróegyenleg terhére, az átállás alatt beadott megbízások július 5-én teljesülnek majd.

A bankkártya egyenleget célszerű az átállás előtt feltölteni, akiknek nincs bankkártyájuk, a szükséges készpénzt felvenni, a vállalati ügyfeleknek pedig a csoportos munkabér- és egyéb utalásokat az átállás előttre időzíteni.

Az MKB honlapján közzétett információk szerint a lakossági ügyfelek számára az átállástól várható előnyök egyebek között a következők lesznek: 15 perc alatt megnyitják az új bankszámlákat, 30 perc alatt elbírálják és folyósítják a fedezetlen hiteligényléseket, 9 nap alatt pedig a jelzáloghiteleket, a hitelbírálati folyamat egyes lépései digitálisan követhetővé válnak.

A vállalati ügyfelek részére a garanciák kibocsátása egyszeri, keret jellegű szerződéskötés után rövidített folyamatban, az ügyfél általi egyoldalú megbízással kezdeményezhető lesz a közép- és nagyvállalati ügyfélkörben. A hitelezési folyamatok hatékonyabbá válnak, a kisvállalati ügyfelek részére akár 24 óra alatt előminősítést készítenek – írja az origo.hu.



Az OrosCafé további használatához el kell fogadnod a cookie-k használatát. További információ

Amennyiben a beállítás változtatása nélkül böngészel tovább az oldalunkon, vagy az "Elfogadás" gombra kattintasz, azzal elfogadot a cookie-k használatát.

Bezárás