- hirdetés -

Idén januártól a rendőrség biztosítja az e-ügyintézés lehetőségét az állampolgároknak.

Számtalan ügytípust intézhetünk az ezentúl elektronikusan, melyek felsorolását az ide kattintva letölthető, „Rendőrség Szolgáltatási Szabályzata” című dokumentum 11-20. oldalain találhatjuk.

A rendőrség az elektronikus ügyintézést az e-Papír szolgáltatás segítségével és a más hatóságok által is használt általános nyomtatványkitöltő program (ÁNYK) űrlapbenyújtás-támogatási szolgáltatás segítségével biztosítja. A rendőrség az elektronikus űrlapokat biztonságos kézbesítési szolgáltatás igénybevételével fogadja a hivatali kapuján (hivatal rövid neve: ORFK, KR ID: 105147968), ami biztosítja az elektronikus űrlapok sértetlenségét és befogadása tényének és időpontjának egyértelmű igazolását.

A rendőrség közleményében felhívta a figyelmet, hogy a rendőrség az elektronikus ügyintézést csupán hivatali időben biztosítja. A címzett rendőri szervek az elektronikus ügyintézési szolgáltatás részeként megküldött beadványokat, kérelmeket, bejelentéseket hivatali munkaidőn kívül nem kísérik figyelemmel, ezért amennyiben azonnali rendőri intézkedést igénylő eseményről kíván bejelentést tenni vagy segélykérést kíván a rendőrséghez intézni, úgy azt a nap 24 órájában hívható egységes segélyhívó rendszeren (112) teheti meg.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.