- hirdetés -

Ha csak két napra is, de új „munkatárs” érkezett szerkesztőségünkbe. A békéscsabai Körös Autócentrum jóvoltából tesztelhettünk egy csúcstechnológiát képviselő, teljesen elektromos autót, egy KIA Soul EV-t.

Őszintén szólva rendkívül furcsa volt az első pillanatokban az EV. Az okos kulcstól kezdve az automata váltón keresztül, a szokatlan gyorsulásig, a hangtalan működésig, több dolgot is meg kellett szokni. Nem volt nehéz.
Imponáló adatokat soroltak már a szalonban. A mintegy 200 km-es hatótávolság, a 145 km/h végsebesség, a 0-100-ra 11 másodperces gyorsulás, a 285 Nm-es nyomaték nem volt megszokott az átlag benzinesek adataihoz szokott fülünknek.

Káros anyag kibocsátás – nulla!

Nem is a jelen, de kicsit a jövő autóját hoztuk át Orosházára. A szénhidrogén források kimerülésével és környezetünk kímélésének növekvő igényével egyre inkább előtérbe kerülnek az alternatív energiaforrások. Ezért terjednek napról-napra jobban a hibrid autók, de a jövő kétség kívül az elektromos hajtású járműveké, épp a zéró káros anyag kibocsátás miatt. A másik dolog, amiben teljesen eltér benzines, dízeles kollégáitól, az a teljesen hangtalan közlekedés. Még országúton, nagyobb tempónál is csak a kerekek halk surrogása hallható, ha pedig áll, rá kell pillantani a műszerfalra és úgy meggyőződni róla, hogy jár-e a motor.

Rendkívül tetszett a kicsit keményebbre, sportosabbra hangolt futóműve, mely sokkal kevésbé veszi észre az út kisebb-nagyobb egyenetlenségeit.

Nem csak környezetbarát, de külsőre is megnyerő (Fotó: Kecskeméti
Nem csak környezetbarát, de külsőre is megnyerő (Fotó: Kecskeméti Krisztina)

Az hogy köszönti a sofőrt induláskor és elbúcsúzik leállításkor, még nem is annyira különleges. Az igazi kényeztetés, legalább is számomra a hangtalan suhanás élménye és az ülésbe lapító gyorsulás (nulláról, négy másodperc alatt gyorsul ötvenre). Városunk illusztris és épp az egyik kocsma teraszán iszogató polgárai is – akik valószínűleg nem sűrűn találkoztak még elektromos autóval – nagy szemeket meresztettek, mikor láttak egy stop táblától kilövő és keményen gyorsuló autót, de nem hallottak hangot.

A belső tér kialakítása, anyagai, a kezelőelemek hozzáférhetősége, a kényelem, mind a mai kor követelményeinek megfelelőek. Folyamatosan pontos tájékoztatást kapunk az akkumulátor töltöttségéről és a még megtehető kilométerek számáról.

Csak bedugjuk a konnektorba

Ha az egy töltéssel teljesíthető táv vége felé járunk, nincs más teendő, mint a töltőkábel végét bedugni a 220-ba és „tankolni”. Este feltesszük töltőre, reggelre újra rendelkezésre áll mind a 160-200 km. Mindez kb. 300 forintért. Ha a Kia Soul EV. áramfogyasztását átszámoljuk benzinre, mindössze 1,6 l/100 km fogyasztást regisztrálhatunk. Ezzel autónk egykettőre kompenzálja benzines kollégáinál kicsivel borsosabb árát.

Összefoglalva: Rendkívül kedvező benyomást tett ránk a Kia Soul EV. Talán egyik kollégám próba út utáni két szavával jellemezhetném leginkább. Ő kiszálláskor csak ennyit mondott: – Nagyon állat!

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.