- hirdetés -

Több olvasónk kereste meg szerkesztőségünket azzal, hogy tavaly április óta nem tudják csoportos beszedési megbízással rendezni a szemétszállítási díjukat. Utánajártunk, miért nem lehet és lesz-e megoldás.

Mint korábban is megírtuk, a szemétszállítást továbbra is az Orosházi Hulladékgazdálkodási Nonprofit (OHU) Kft. végzi, a számlázást viszont tavaly tavasz óta a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő (NHKV) Zrt. intézi.

Technikai okok miatt nem lehetett eddig fizetni

– A számlázást végző állami cég társaságunktól elektronikus úton kért adatszolgáltatást a havonta, az egyes partnerek részére számlázandó díjtételekről. Ezt az adathalmazt viszont technikai hiba miatt nem tudták lefuttatni automatikusan az egyes bankok számítástechnikai rendszerén, melynek következtében nem tudtak a csoportos beszedési megbízások teljesülni – tájékoztatott Benkő Ferenc, az Orosházi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. ügyvezetője.

Május végéig érkezni fog a csekk

Hozzátette, mintegy 850 háztartás érintett, és több mint 10 millió forint az az összeg, amit nem vontak le. Az NHKV Zrt. tájékoztatása szerint a hiba kijavítása megtörtént, az érintett ügyfeleknek, akiktől tavaly április óta nem vontak, azoknak május végéig csekket küldenek, így egyenlíthetik ki az elmaradt szemétszállítási díjat, a jövőben pedig újra a számlákról vonják le majd a havi összeget.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.