- hirdetés -

Régi mondás, hogy minden családban van legalább egy OTP-s számla. A több mint 65 év tapasztalat és a töretlen piacvezető szerep miatt való igaz, hogy a bankkal mindenkinek van saját élménye, aki az elmúlt évtizedeket Magyarországon töltötte.

Az egyik legnagyobb magyar pénzintézet mára kilenc országban van jelen 1500 bankfiókkal és több mint 12 millió ügyféllel – tájékoztatott Fiam Tibor az OTP Bank orosházi fiókjának vezetője.

Az elmúlt időszakban megéltünk válságot, bankadót. A krízis előtti szinteket ostromolja a papírok árfolyama a tőzsdén, a brókerbotrány alatt tömegével nyitottak új számlát az OTP-ben az emberek. Van, ami megingathatja a bankot?

– Az elmúlt évtized mozgalmas volt a piacon még egy olyan sokat látott hitelintézetnek is, mint az OTP Bank, azonban az egyik legstabilabb pénzintézetként vészeltük át a válság éveit. Emellett pedig folyamatosan terjeszkedtünk, mára 9 országban, 1500 bankfiókunkkal állunk a mintegy 12 millió ügyfelünk rendelkezésére. Hozzátenném, számunkra minden ügyfél egyformán fontos, nekem személyes meggyőződésem is, hogy ezt nem országhatár, vagy településméret határozza meg. Van fiókunk kétezer fős községben is.

Mi jellemző Magyarországon a bankok és az ügyfelek viszonyára?

– A pénzintézetekkel való kapcsolat bizalmi viszony. A magyarországi ügyfelekre nem jellemző a gyakori bankváltás. Ez többek között a kialakult jó viszonynak, és az elégedettségnek is köszönhető. Az ember a megtakarított pénzét bízza rá egy intézetre, nem lehet tehát kétsége afelől, hogy a vagyonát felelősen kezelik, és ahhoz bármikor, bárhol hozzáférhet. Egy bank nem teheti meg, hogy teljesen eltűnik az ember életéből. Ezeken felül a személyes kapcsolat is nagyon fontos. Kérdés esetén jó tudni, hogy felkészült banki tanácsadókhoz tudunk fordulni.

Alacsony a pénzügyi tudatosság idehaza. Mit tehet ennek megváltoztatásáért egy bank?

– Fontos megemlíteni, hogy egy pénzintézet elemi érdeke, hogy tudatosabb ügyfelei legyenek, hiszen ők azok, akik többféle banki szolgáltatást ki tudnak használni, okosabban forgatják a vagyonukat. Befektetnek, banki termékeket használnak, szolgáltatások sokaságát veszik igénybe – ez egy mindkét félnek gyümölcsöző együttműködés. Az OTP Bank nagy erőfeszítéseket tesz a középiskolások pénzügyi oktatása terén is, például az O.K. Központ képzéseivel, hogy a fiatalabb korosztályok a kellő ismeretekkel felvértezve induljanak az életbe. De ugyanezen indokból indította útjára az Öngondoskodási Index kutatást is, ami a hazai öngondoskodási állapotokról ad helyzetképet. Emellett még számos formában igyekszünk hozzájárulni a hazai pénzügyi kultúra fejlesztéséhez.

És miről tanúskodik a legutóbbi helyzetkép az Öngondoskodási Index alapján?

– Lassú javulás látható. Egyre többen ismerik fel a rendszeres megtakarítás és a hosszú távú öngondoskodás fontosságát. A lakás, a tanulás a leggyakrabban megjelölt hosszú távú cél, míg rövidtávon a nyaralás, ruházkodás. A kockázatvállalás terén azonban még van tennivaló, ami nem meglepő hisz a magyarok alapvetően kockázatkerülő nemzet. A kutatásból az is jól látszik, hogy az ügyfelek nyitottak az innovatív megoldások iránt. Az OTP Bank ebben is utat mutat a hazai piacon, legyen szó internetbankról, mobilbankolásról, vagy éppen legújabban a mobil pénztárcáról.

Mára akkor az OTP-ről nem csak a hagyomány, a stabilitás, a 65 év jut az eszébe az embereknek?

– Úgy mondanám: ezek is. Könnyű persze az OTP-ről tapasztalatot szerezni Magyarországon. Közel 400 bankfiókunkkal az egész országban jelen vagyunk. Miénk a legnagyobb ATM-hálózat, a bankkal jártában-keltében mindenki találkozik, úgymond a mindennapok részévé vált. Ez a kapcsolat, vagy bizalmi viszony azonban kétirányú: mi is törekszünk arra, hogy megismerjük a lakossági igényeket, és elkötelezettek vagyunk ügyfeleink irányában.

150907_otp_bank_logo(x)

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.