- hirdetés -

Leállt az összes okmányiroda informatikai rendszere kedd reggel. Nem tudni mikor indul újra, de addig csak a kész igazolványokat adják ki. 

Az informatikai rendszer mondott csődöt az okmányirodákban – írja hvg.hu, értesülését az egyik fővárosi okmányiroda és a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) is megerősítette. Egyelőre nem tudják, meddig tarthat a hiba kijavítása, az ügyfeleknek azt mondták, semmilyen ügyet nem lehet elintézni.

– Sajnos Orosházán sem működik a rendszer – erősítette meg kérdésünkre Lustyikné dr. Papp Anikó. Az orosházi járási hivatal vezetője elmondta, új igazolványokat nem tudnak készíteni, azonban  akiknek iratai már elkészültek, átvehetik azokat, az okmányiroda munkatársai pedig általános tájékoztatást adnak minden őket érintő kérdésben.

Amint újraindul a rendszer, természetesen megírjuk.

A hvg.hu értesülései szerint már dolgoznak a hiba elhárításán, de nem tudni, mikor állhat helyre a szolgáltatás. Egyelőre azt sem tudták megmondani, mi okozta a rendszer összeomlását.

Az okmányirodai rendszert az országos infrastruktúrával rendelkező KEK KH működteti, amely közel 300 okmányiroda szakmai felügyeletét is ellátja – derül ki a hivatal honlapjáról.

A KEK KH ezenkívül az anyakönyvi hálózatért, a Schengeni Információs Rendszerért és a kormányablakok integrált ügyfélszolgálatáért is felel, illetve ez a hivatal üzemelteti a kományportált és más közigazgatási honlapokat is. Emellett a KEK KH a kormányhivatalok informatikai rendszerének szakirányítási feladatait is ellátja, és informatikai támogatást biztosít más mellett a választások lebonyolításához.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.