- hirdetés -

A teljes orosházi kintlévőség eléri a 93 millió forintot, idén már 560 ügyfélnél kapcsolták ki az áramot.

Az új hatályos jogszabály értelmében 2011. július 1-jétől a lakossági fogyasztók számára 90 napról 60 napra csökken a lejárt tartozás miatti villamosenergia-szolgáltatás kikapcsolásának türelmi ideje. Annak jártunk utána,  hogy Orosházán mennyien nem tudják fizetni időben a villanyszámlát. Kérdéseinkre az EDF DÉMÁSZ Kommunikációs csoportja válaszolt.

– Orosházán október 31-i adatok szerint 3.116 ügyfelünknek van lejárt idejű számlatartozása, a teljes kintlévőség eléri a 93 millió forintot. Ügyfeleink általában 13-15 ezer forint közötti összeggel tartoznak, de természetesen vannak olyanok is, akiknél már több mint 1 millió forintra szaporodott a határidőre meg nem fizetett áramszámlák összege. Társaságunk 2011-ben Orosházán 560 fogyasztónál kapcsolta ki a villamosenergia szolgáltatást.

Az elmúlt évhez képest nőtt vagy csökkent a tartozás?

– Az összes hátralékot tekintve a tartozás mértéke stagnál. A hátralék további csökkentésére újabb akciókat tervezünk, de szeretnénk felhívni a figyelmet a türelmi időt érintő törvényi változásokra, amely a tartozást követő 60 napra lehetővé teszi a kikapcsolást a szolgáltatónak.

A jogszabály bevezetése óta emelkedett a kikapcsolások száma?

– A jogszabály módosítása óta eltelt rövid időszak alatt még nem lehet értékelhető tapasztalatokról beszélni. Ugyanakkor a kiküldött felszólító levelek növekvő számából látszik, hogy egyre több ügyfél kerül a behajtási folyamatba.

A jogszabályi változás miatt az addig tartozó ügyfelek hány százaléka fizette be az elmaradt tartozását? A jogszabály bevezetésének van-e visszatartó ereje?

60 nap késés után kikapcsolás (Fotó: Kecskeméti Krisztina)

– A tapasztalatok azt mutatták, hogy a korábbi 90 napos türelmi idő nem segített a fizetési problémákkal küzdőkön, ugyanis sok fogyasztó addig halogatta a számlák rendezését, amíg a helyzetet önerőből már nem voltak képesek rendezni és áramszolgáltatás nélkül maradtak. Az új hatályos jogszabálytól társaságunk is a fizetési morál javulását reméli. A változás visszatartó erejéről még nincsen elegendő tapasztalat, a törvény változása óta azonban duplájára nőtt a kiküldött fizetési felszólítások száma. A szigorúbb szabályozás mellett társaságunk mindent megtesz azért, hogy rugalmas, az igényekhez igazodó fizetési lehetőségeket biztosítson ügyfeleinek. Többek közt választhatnak olyan szolgáltatási csomagot is, amellyel egész évben kiszámíthatóan, tervezhetően várhatják a havi villanyszámlát, sőt az éves elszámolás után társaságunk plusz egy havi fizetési haladékot biztosít az ügyfélnek. A nehéz helyzetbe került fogyasztók számára további együttműködést ajánl a szolgáltató, hogy megelőzhető legyen az áramszolgáltatásból történő kikapcsolás. A támogatások célja az átmeneti nehézségek megoldásának megkönnyítése, de az energiafogyasztás díjának teljes megfizetésétől társaságunk semmi esetben sem tud eltekinteni.

Azoknál az ügyfeleknél, akiknél egyszer már kikötötték az áramot, hány százalékuk tudja azt visszaköttetni?

– A villamosenergia-szolgáltatásból kikapcsolt ügyfeleinknek 50-60%-át tudjuk visszakapcsolni miután rendezte a tartozását.

A számlázási és fizetési feltételekről az EDF DÉMÁSZ ügyfélszolgálatai, a nap 24 órájában működő e-vonal (06 40/82 22 82) és a társaság honlapján elérhető online ügyfélszolgálat ad bővebb felvilágosítást.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.