Decemberben a MÁV a hó hirtelenségére hivatkozott. Tegnap ismét havazott, mi pedig kíváncsiak voltunk rá, hogy – immár felkészülvén – mit alakított a vasút.
Mivel a mozdonyokban immár van GPS (azaz műholdas helyzetmeghatározó), teljesen objektív adatokat látunk a menetrendben arról, hogy melyik járat hol tart, nap végén pedig a listát, hogyan is teljesített aznap a vasút.
Az év első vasárnapja lévén sokan keltek útra, hiszen sok főiskolás-egyetemista is ilyenkor indul vissza, hogy akár már holnap reggel vizsgázhasson. Mi arra voltunk kíváncsiak, ha valaki tegnap felszállt Orosházán egy-egy vonatra, mennyi eséllyel utazott olyan járaton, amelyik pontosan ért célba. Hát…
Orosháza-Szeged
- 14 közvetlen járatból 14 késett
- 15 percnél 5 járat késett többet
- a 18:30-kor induló vonat 75 (!) percet késett
Orosháza-Békéscsaba
- 14 közvetlen járatból 10 késett
- 15 percnél 3 járat késett többet
- a 12:29-es vonat 1 perccel hamarabb ért be
Orosháza-Szarvas
- 8 közvetlen járatból 8 késett
- a 18:31-kor induló vonat a tervezettnél 48 perccel később érte el Szarvast
Orosháza-Szentes
- 5 közvetlen járatból 5 késett