- hirdetés -

Digitális eszközeik, valamint különféle alkalmazások segítségével kellett történelem, kémia, rajz és informatika feladatokat megoldani középiskolás diákoknak azon a versenyen, amelyet a Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország hirdetett meg áprilisban. A Táncsics gimnázium csapata a történelem fordulót megnyerte, az összesített versenyben pedig második helyezést ért el.

A LEGYÉLTEIS! Alkotó Elme nevet viselő játékra – mely a digitális oktatás népszerűsítését tűzte ki célul – 70 település 183 iskolájának 86 csapata, azaz 344 diák és az őket segítő szintén 86 mentortanár nevezett be.

Öt héten keresztül mérték össze tudásukat és kreativitásukat négy tantárgyban. Az Instatöri feladataiban Instagramot kellett használniuk és helytörténeti tudásuk bővült, a Prismarajzban a művészettörténeti irányzatokhoz kerültek közelebb a Prisma alkalmazással. A kémia sikeres teljesítéséhez egy kísérletről készítettek lassított felvételt, az informatikában az Excelt kellett behatóan megismerniük a diákoknak egy iskolai focibajnokság megszervezésével. A közönségdíjért versenybe szállók pedig a saját iskolájukról készítettek egy bemutatkozó videót.

Órákon is használható

A júniusig tartó játék talán legfontosabb tanulsága, hogy érdemes új irányból közelíteni egy-egy tantárgyat: az indulókat mentorként kísérő, tapasztalataikról egy kérdőíves felmérésben valló tanárok többsége, 80%-a szerint a diákok sokkal motiváltabbak voltak a megmérettetés során, mint a hagyományos iskolai feladatoknál. Több pedagógus kiemelte, hogy a próbatételek lelkesítették és csapatmunkára ösztönözték a diákokat, akik gyakran a szabadidejüket áldozták ötleteik megvalósítására.

A Táncsics fordulógyőztes, összesítésben második HUGESTS csapata (Fotó: Magyar Telekom)

Az indulókat mentoráló pedagógusok 75 százaléka a gyakorlati oktatásba is beépíthetőnek tartja a LEGYÉLTEIS! feladatait, és 80 százalékuk szívesen alkalmazna digitális eszközöket a jövőben tanórái színesítésére.
– A koncepció alkalmazkodik a XXI. század pedagógiájához: a diákok az oktatási céloknak megfelelően használhatják az okostelefonjukat, és a meglévő ismereteiket könyvtári, valamint internetes kutatással ötvözhetik. Megfelelő szervezéssel kiváló kooperatív módszer válhat ebből a gyakorlatból. Én a későbbiek során biztosan több appot fogok használni oktatási célra, mert ez a módszer kreatív, sokszínű és diákbarát, továbbá képes netes kultúrára nevelni a Z- generációt – összegezte tapasztalatait az egyik megkérdezett mentortanár.

A játék kiírásakor a szervezők csak egy fődíjat hirdettek meg, de a csapatok olyan magas színvonalon teljesítették a feladatokat, hogy végül ezüst- és bronzérmeket is osztottak.

A Táncsics Mihály Gimnázium tanulóiból álló HUGESTS csapat összesítésben a második helyet szerezte meg. A történelem fordulót azonban megnyerték, eredményükért DJI Tello drónokkal és Samsung Gear Fit2 okoskarpántokkal gazdagodtak. Emellett a közönségdíjat is hazahozták, 9000 szavazat érkezett arra a videóra, amelyben a gimnáziumot mutatják be.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.