- hirdetés -

Mint arról márciusi írásunkban beszámoltunk, a Pásztor András – Süle Krisztián páros nyerte a Saharun Budapest-Marokkó sivatagi autós versenyt. A nyerő páros, az Isuzu D max fedélzetén most újabb erőpróbára vállalkozott, melynek helyszínét a szlovén hegyvidék szolgáltatta.

A versenyről ezúttal is a duó orosházi tagja, Pásztor András számolt be.
– A magyar General Tire Trophy versenysorozat Szlovéniában megrendezett futamán vettünk részt és elmondhatjuk, hogy ismét elég jól sikerült mennünk, navigálnunk, taktikáznunk – kezdi a beszámolót Pásztor András. 62 autóval, 62 csapat vágott neki a háromnapos viadalnak. Ez a verseny is a terepezés mellett leginkább a jó stratégia megválasztásáról szólt. Reggelente kiadták az aznapi feladatlapot, melyen volt egy csomó megtalálandó pont, mintegy 200 km-es körzetben. Alföldi emberek számára mindig nagyobb kihívás hegyek között tájékozódni, és az se baj, ha közben nem esik bele az ember a szakadékba – sorolja.

A nehézségekért sokszor kárpótolta őket a meseszép táj (Fotó: Pásztor András)
A nehézségekért sokszor kárpótolta őket a meseszép táj (Fotó: Pásztor András)

A legnagyobb nehézséget a csapatok számára a napi stratégia összeállítása jelentette, nevezetesen, hogy milyen sorrendben fűzzék fel a megtalálandó pontokat. Egy jól (szerencsésen) megválasztott sorrend nagy előnyt jelenthetett a végeredmény szempontjából.

Részkoordináták és eltűnt út

– Volt például, hogy egy-egy megtalált ponton egy-egy részkoordináta volt megadva a végén mindenképp megtalálandó ponthoz. Elindultunk az egyik végén és mikor együtt volt a minden koordináta, vissza kellett mennünk, mert az a bizonyos, az elsőnek felszedett ponttól 100 méterre volt. Ez nagy időveszteség volt számunkra (szerencsére nem csak nekünk), mint ahogy az is, amikor a térképen jelzett földút – egy tulajdonos változás miatt – a valóságban, fizikailag nem létezett és jöhetett az újratervezés – folytatja.

A Pásztor András - Süle Krisztián duó az előkelő második helyen végzett
A Pásztor András – Süle Krisztián duó az előkelő második helyen végzett

Az apróbb-nagyobb bosszúságokért kárpótolta a versenyzőket a meseszép tájak egész sora, melyeken végighaladtak és persze esténként a Bohinja Bistricai bázistáborban a jókedvű élménybeszámolók.

Rendkívül szoros versenyben a Maxiautó csapata diadalmaskodott 5756 ponttal. Második helyen végeztek Pásztorék (Körös autó) 5686 pontot összegyűjtve. Harmadik a Fekete Gyöngy 5600 egységgel.

A Körös autó csapata legközelebb július 15-én versenyez. Megint kemény hegyi terep vár rájuk a Szarajevó – Montenegró – Albánia – Görögország, (Delphi) útvonalon zajló tereprally versenyen.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.