Az iskola kultúra- és értékközvetítő szerepét kiemelkedően fontosnak tartja Fehér Borbála, A hét embere. A Székács evangélikus iskola igazgatójára a 15. alkalommal megszervezett Kölcsey-verseny okán esett a választásunk.
Második igazgatói ciklusát tölti szeptember óta, szavaival élve értékkonzervatív szellemiséget örökölve és tovább adva. A tanári pályát pedagógusi mintára választotta, valójában a szakmát kis közösségben, a pusztaföldvári, majd a szentetornyai iskolában tanulta meg – mondja. Így fogalmazódott meg benne, hogy nevelni ilyen közegben érdemes. Ezt látta létrejönni a rendszerváltás után megalakuló evangélikus iskolában, ahol tanár, majd igazgatóhelyettes lett, a gimnáziumi tagozat megszervezésében nagy szereppel. Az alapító igazgató, Jantos Istvánné bátorítása nyomán vállalta az igazgatóságot, annak nyugdíjba vonulásakor.
– Az egyházi fenntartású intézmény pontosan meghatározható és állandó értékrendje az alap, amelyre épül pedagógiai munkánk. Ez ellensúlyozza is az oktatásirányítás terén bekövetkező gyakori változásokat. Stabilitást, biztonságot ad, amely a hétköznapokban a személyes példákban, vagy akár a napi, rendszeres áhítatok lelki táplálékában mutatkozik meg – mondja Fehér Borbála. – Ma sokszor hallani, hogy az iskola is szolgáltat. Mi a feladatunkat szolgálatnak tekintjük. Hangsúlyozottan őrizzük mindazt, ami a múltból fontos, és átadjuk a jövőnek.
– Milyen visszajelzések vannak erre az üzenetre?
– A visszajelzés az, hogy a szülők is tudják már ezt, és mindig van elég beiratkozónk. Mára határozott arculata van, és óvodától érettségiig ad lehetőséget a családoknak intézményünk. Hálás vagyok kollégáimnak, hogy igényes munkával tesznek is érte nap, mint nap. Visszaigazolás az is, hogy egykori tanítványaink is állnak már a katedránál – teszi hozzá.
Fehér Borbála családi indíttatásáról annyit mondott el: fizikai dolgozók voltak a szülei, és arra biztatták: végezzen felsőfokú iskolát. Mindegy, hogy mit, de tanuljon. Tanítója, osztályfőnöke hatása volt az, hogy pedagógus lett. Történelem-orosz szakos tanárként kezdte pályáját, az évek során több, főleg a középfokú oktatáshoz és az irányítással összefüggő képzést végzett el: ember és társadalom műveltségterületen egyetemi diploma, közoktatás-vezetői szakvizsga.
– Mire büszke, ha számvetést készít?
– Jó érzéssel tölt el, hogy az utóbbi években sok olyan fejlesztést tudtunk végezni, amely az oktatás feltételeinek javítását hozta: a fűtés, a világítás korszerűsítése, a tantermek felszereltsége, most belevágunk a sportpálya felújításába. Jantos Istvánné Ilike nagy álma vált valóra azzal, hogy új épületszárnnyal bővült az iskola. Másrészről már említettem, hogy a nálunk felnőtt gyermekek, mára felnőttek, kötődnek az iskolához, örömmel vesszük, ha visszatérnek, vagy látjuk későbbi életüket.
– Mire lenne büszke mondjuk öt év múlva?
– Ha változatlanul elmondhatnánk, hogy élvezzük a szülők bizalmát, és vonzó lenne az, amit közvetítünk.