Akciókkal indítjuk a tavaszt! ÚjHÁZ ​vakolatok elképesztő áron! www.ilovszkytuzep.hu

Nem kell tökéletesnek lennie – Karácsony kiborulás nélkül

A karácsonynak a meghittségről, az együttlétről és a szeretetről kellene szólnia, viszont ehelyett gyakori, hogy az ünnep közeledtével úgy érezzük, egyre nagyobb nyomás nehezedik ránk. Hogy a szeretet ünnepéből ne váljon stressz-karácsony, Virányi Barbara pszichológus adott néhány tanácsot.

· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·

Hirdetés
· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·

– A karácsonyi rohanás komoly feszültségforrást jelenthet, és az emberek nagy része feladatként, sőt teherként éli meg az ünnepet. Az ajándékvásárlás, a sütés-főzés, a fa és az ünnepi díszek beszerzése tovább növelheti a szorongást, illetve mindenfelől csak azt sugallják: mindennek tökéletesnek kell lennie – vázolta Virányi Barbara, aki szerint a karácsonyi vásárokon, üzletközpontokban tapasztalt embertömeg is frusztráló lehet.

Szakítsunk időt magunkra is

A helyzetet súlyosbíthatja az is, hogy a legtöbb munkahelyen, az év végi záráskor jelentősen megnövekedik a feladat, ami szintén idegeskedéssel jár.

Írjunk tervet az elvégzendő feladatokról

Írjunk tervet az elvégzendő feladatokról

– Az elhatalmasodó stressz miatt mind magunk, mind környezetünk hangulatát is tönkre tehetjük, illetve az immunrendszerünkre is hatással lehet – emelte ki a szakember, aki szerint néhány, a következőkben felsoroltakból már segíthet enyhíteni a feszültségen.

Nem kell az ünnepnek mindenáron tökéletesnek lennie. Ne vegyük túl komolyan a külsőségeket, ne költekezzünk túl. Tervezzünk előre. Jelöljük ki, hogy melyik nap a vásárlásé, a sütés-főzésé és a takarításé. Érdemes bevásárló listát írni az ajándékokról és az ünnepi menü hozzávalóiról. Próbáljuk meg ebben az időszakban az ellentéteket és sérelmeket félretenni.

Fontos, hogy szakítsunk időt magunkra. Nem kell mindent egyedül megoldani, nyugodtan kérhetünk segítséget a családtagjainktól. Fontos olyan elfoglaltságot is találni, ami segít feltöltődni (séta, zenehallgatás stb.). Próbáljuk megtartani az ünnepek alatt is az egészséges szokásainkat, figyeljünk oda a rendszeres mozgásra és elegendő alvásra.

– Ha mindezek ellenére hosszabb időn keresztül lehangoltak valaki, szorongás kíséri a mindennapjait, ingerlékeny, nem képes aludni és ellátni a napi teendőket, akkor javasolt szakember (pszichológus, pszichiáter) segítségét kérni – tanácsolja Virányi Barbara.


Hogyan tudsz hozzászólni? Itt a segédlet

Az OrosCafé további használatához el kell fogadnod a cookie-k használatát. További információ

A cookie-beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül böngészel tovább az oldalunkon, vagy az "Elfogadás" gombra kattintasz, azzal elfogadot a cookie-k használatát.

Bezárás