- hirdetés -

Magyarországon az átlagos mézfogyasztás 70 deka évente, a kampányban nemcsak a közvetlen mézfogyasztásra ösztönöznek, hanem a termék széles körű felhasználási lehetőségeit is bemutatják.

Novembertől, három hónapos kampány keretében népszerűsíti a mézet az Országos Magyar Méhészeti Egyesület, a szervezet útmutatást is ad a fogyasztónak a jó minőségű magyar méz vásárlásához azzal, hogy az ellenőrzést vállaló méhészek zárszalaggal ellátott speciális üvegben hozhatják forgalomba terméküket – adta hírül az MTI.

Bross Péter, az egyesület elnöke elmondta, 9 évvel ezelőtt az orosházi öblösüveggyárral közösen készítették el a speciális, dombornyomott mézesüveget, amelyet az a méhész használhat, amelyik a szerződésben vállalja, hogy bármikor ellenőrizhetik.

Az egyesületnek 13 500 méhész tagja van, a három hónapos mézfogyasztást népszerűsítő kampányukkal pedig azt szeretnék elérni, hogy a magyar mézfogyasztók magyar terméket vásároljanak, főleg hazai termelőtől.

Magyarországon az átlagos mézfogyasztás 70 deka évente, a kampányban nemcsak a közvetlen mézfogyasztásra ösztönöznek, hanem a termék széles körű felhasználási lehetőségeit is bemutatják.

Bross Péter hangsúlyozta, a mézfogyasztás növelése érdekében az egyesület szeretné elérni, hogy a magyar szabályozás teremtse meg a mézből készült alkoholos italok előállításának lehetőségét is.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.