- hirdetés -

Nagy fába vágta a fejszéjét a Pallasz Athéné Egyetem GAMF Műszaki és Informatika Karának legifjabb járműépítő csapata, amelynek tagja egy orosházi fiatal is, Hatos István személyében. 

A KEFO MotoStudent tagjai október 2-án, vasárnap indulnak Spanyolországba, hogy a nemzetközi Motostudent versenyen mérkőzzenek meg a legjobb műszaki egyetem hallgatóival október 5-9-e között.

A megmérettetés rendkívül összetett. A csapatoknak egyrészt meg kellett tervezniük és építeniük egy versenymotort, amivel aztán egymás ellen versenyeznek a Motorland Aragon Moto GP pályán. Mindemellett egy fiktív start-up vállalkozás keretében ki kellett dolgozniuk a motor 600db/év-es sorozatgyártásának üzleti tervét is – olvasható a Pallasz Athéné Egyetem honlapján.

A versenynek van egy innovációs kritériuma is. A csapatoktól elvárják, hogy ne csak egy motort építsenek meg, de valami újdonsággal, innovációval is előálljanak. A KEFO MotoStudent csapat igen csak komolyan vette ezt a kikötést, és egy közelmúltban szabadalmaztatott új találmányt, az alumínium habot használta fel a motor vázának megépítéséhez.
– Ezt az anyagot ilyen célra még sosem használták, de rájöttünk, hogy az alumínium hab váz maggal sokkal könnyebb és erősebb lesz a motor. A habot szénszál erősítésű kompozit réteggel vontuk be, ennek a szendvicsszerkezetnek köszönhetően rendkívül nagy lett a motor teherbírása – nyilatkozta a csapat kapitánya, Tímári Attila.

„Kicsi, könnyű, és nincs versenylicence”

A tervezés, az alkatrészek legyártása után a finomhangolás szakasza következett, amit már a pilóta, Hatos István orosházi műhelyében végeztek. Itt folyamatos ellenőrzéseken, méréseken estek át az egyes alkatrészek, hogy kiderüljön, minden a lehető legjobban működik.

Arra a kérdésre, miért épp Hatos István lesz a motor pilótája, egyszerre válaszolnak a csapattagok. – Mert kicsi, könnyű, és nincs versenylicence – vágják rá. Ugyanis az is feltétel, hogy kizárólag amatőrök ülhetnek motorra. – Számunkra az is fontos volt, hogy ismerje, érezzen együtt a motorral, lássa, hogyan változtak a paraméterei, így esett a választásunk Istvánra.

Hogy mire számít a csapat az első versenyükön? Tisztában vannak azzal, hogy rendkívül erős a mezőny. A világ ötven egyeteméről vesznek részt a versenyen, a legtöbb csapat nem először indul. Ennek ellenére bíznak a sikerben, minden tőlük telhetőt meg is tesznek ennek érdekében.

– Már akkor is boldogok leszünk, ha a statikus részt teljesítjük, mindkét prezentációnk, majd a gépátvétel is sikerül. Ha pedig a pilótánkon múlik, lesodorja majd az összes spanyolt a pályáról – viccelődnek, aztán elárulják, a legjobban annak örülnének, ha hazahoznák az innovációs különdíjat.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.