- hirdetés -

Kemény év, sok megoldandó problémával – így jellemezte 2015-öt az AKG Zrt. vezérigazgatója. A vasútiparban technológiai váltás zajlik, ami rövidtávon hátrányosan érinti az orosházi céget. Azon dolgoznak, hogy megtalálják az újabb piacokat az öntvényeknek.

Az elmúlt években az Alföldi Kohászati és Gépipari Zrt. legnagyobb partnerei a vasúti jármű gyártásában tevékenykedő vállalatok voltak. Az elmúlt év azonban olyan változásokat hozott ebben az iparágban, amely részben a gyártástechnológia, de összességében az egész termékszerkezet átrendezését vonja maga után a Gyártelep utcában tevékenykedő cégnél.

– A Bombardier Transportation eddigi öntvényei a jövőben részben kovácsdarabokból illetve lemezből készülnek, az AKG-nak a kovácsdarabok megmunkálása terén nyílhat a további együttműködésre lehetősége. Emellett a General Electric az eddigi öntvényalapú szegmenseit 2017-től csak és kizárólag kovácsdarabból fogja gyártani. Ez a változás durván 1 milliárd forint árbevétel kiesést és 300-350 tonna öntvénymennyiség csökkentést vetít előre – ismertette Gál Imre, a TOP 10 adózók számára tartott január végi városvezetői fogadáson.

Az AKG Zrt. vezérigazgatója kiemelte, ez a változás komoly fejtörést okozott, hiszen át kell alakítani az eddig jól működő rendszert, újra kell gondolni a fejlesztéseket, és azokra kell fókuszálni, melyek új piacokat, új lehetőségeket tudnak a cég számára teremteni öntvényalapon 2016-tól. Hozzátette, a nehézségek ellenére azért vannak lehetőségek is.

Az AKG komolyan veszi az új kihívásokat, hogy talpon maradjon az öntvényeivel (archív fotó: Rosta Tibor)
Az AKG komolyan veszi az új kihívásokat, hogy talpon maradjon az öntvényeivel (archív fotó: Rosta Tibor)

– Az Alstom Transportation francia-lengyel vállalataival erőteljes kapcsolatot építettünk ki, itt tovább folytatódik az együttműködés bővítése, az újabb lehetőségek keresése. Az AKG számára kedvező lehet egy új fejlesztésű, nagy sebességű vasúti járművekhez használt féktárcsa gyártása. Már megkezdtük a termék fejlesztését, kísérletek folynak az anyagösszetétel és a hőkezelés terén, hogy a megfelelő minőséget kapjuk – ismertette Gál Imre. Hozzátette, Ehhez jöhet még az Egyiptomba szánt 700 db magyar gyártású vasúti kocsi és a már kint használatban levő vonatok alkatrészellátásának öntvényigénye is, amennyiben összejön az üzlet.

Az AKG a 2014-ben elkezdett beruházásait 2015 első felében fejezte be. Ez a forgácsoló területen három megmunkáló központ és egy CNC eszterga beállítását jelentette. Elkészült két hőkezelő kemence, és megoldották a hűtőfolyadék kezelésének korábbi problémáját is. Ezek összességében több mint 200 millió forintos beruházást jelentettek tavaly a cégnél.

A vezérigazgató úgy látja, hogy az új piacok és a fejlesztések lehetővé teszik 2016 második felétől illetve 2017-től a kieső projektek pótlását.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.