- hirdetés -

Az orosházi autóversenyző Szlovákiában kezdte a szezont, mindjárt begyűjtötte az első helyet. Bár az nem volt annyira egyszerű.

Módosultak szabályok, versenyzők jöttek- mentek, többen kaptak kedvet a rallycrosshoz, a keménymag viszont maradt. A Slovakiaringen kezdődött a Magyar Rallycross- és Zóna Bajnokság. A csatározások ott folytatódtak, ahol 2014-ben az utolsó versenyen befejeződtek.

A SuperCars kategóriában évek óta nem volt ennyi nevező. 18 pilóta jelezte indulási szándékát, akik közül a többség a magyar színeket képviselte. Harsányi Zoli, Wieszt Jankó, Vass Zoli, Kárai Tomi, az újonc Kiss Pál Tomi és tényleg csak néhányat említve a résztvevőkből.

Az új rendszer szerint már nem az elért idő alapján határozzák meg az első előfutam rajtsorrendjét, hanem a sorsolás szerencséje vagy épp szerencsétlensége adja meg a besorolást. És már itt kezdődtek az érdekes dolgok. Kárai Tomi Harsányi Zolival kerül egy csoportba, mely már alapból, még papíron is izgalmasnak tűnik. Az első- második kanyarban üldözték egymást, majd egy hirtelen mozdulatnak köszönhetően már mind a ketten a pálya szélén voltak.

– Az első murvás szakasz már ekkor nagyon gödrös volt. Zoli belement az egyikbe és úgy dobta meg az autóját, hogy pont összeütköztünk. Ekkor tört el az egyik első féltengelyem, majd a következő kigyorsításnál a másik. Sikerült teljesítenem az előfutamot, de összesítésben a 15. helyről vártam a folytatást – mesélte Tomi.

Kárai Tomi újra versenyben (Fotó: Zoleeg)
Kárai Tomi újra versenyben (Fotó: Gréczi Zoltán)

A második nap megrendezett előfutamok sem voltak eseménytelenek:
– Egész nap nem tudtam olyan rajtot venni, mint amilyet megszoktam ebben az autóban. A Skodának ez az egyik előnye és most kétszer is utolsóként rajtoltam el és mentem a mezőny után. Sikerült ugyan megnyerni az előfutamokat és bejutni az elődöntőbe, de ez a technikai gond, még most sem hagy nyugodni. Ezen felül az elődöntőben a szervóolaj is elfolyt, úgyhogy az utolsó három kört már lelkesedésből autóztam végig. Az, hogy a döntőben ilyen simán nyertem, a hétvége mérlegét tekintve nagy szó. Ebben az új szabályrendszerben kell egy ütőképes autó és egy koncentrált pilóta. Ha egyszer hibázol, kevés esélyed marad a jó szereplésre. A csavar az egészben ráadásul az, hogy egyenlő pontszámmal végeztünk az első, második helyen Wieszt Jankóval, de a döntő eredménye más lett. Örülök a győzelemnek!

Végeredmény:

1.     Kárai Tamás (Skoda Fabia)
2.    Alois Höller-AUT (Ford Focus)
3.    Wieszt Jankó (Seat Cordoba)

A következő futam Máriapócson lesz április 5-én és 6-án, ismét Zóna Bajnokság keretében.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.