- hirdetés -

A Kakasszék és Székkutas közötti szakaszon a kivitelező már építi a kerékpárutat, emellett dolgoznak a főút szélesítésén is – mintegy 60 km hosszan újul meg a 47-es főút Csongrád és Békés megyében.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásban korszerűsítik a 47-es főutat –Békés megyében bő két hónapja kezdődtek el a munkálatok, majd a Csongrád megyei szakaszon is felvonultak a munkagépek. – Csongrád megyében, a közel 20 km-es Orosháza elkerülő–Hódmezővásárhely közötti szakaszon folyamatban van a fakivágás, átereszépítés. Székkutas utáni szakaszon megkezdődött a régészeti lelőhely feltárása, a Kakasszék–Székkutas közötti szakaszon épül a kerékpárút, a Kakasszéki-csatornán megújul a híd, Székkutas belterületén pedig 2400 méter kiemelt szegélyt építenek – sorolta a legfrissebb információkat Loppert Dániel. A NIF kommunikációs vezetője hozzátette, a Hódmezővásárhely előtti szakaszon szintén megkezdődött a kerékpársáv kivitelezése, a pedig főpályán szélesítési munkálatok folynak, ennek függvényében szakaszos sávszűkítés, 40, ill. 60 km/órás sebességkorlátozás van érvényben.

Fotó: Rajki Judit
Az Orosháza elkerülő–Hódmezővásárhely közötti szakasz közel 8 milliárd forintból újul meg (Fotó: Rajki Judit)

Csongrád megye másik, 7 km hosszú Algyő–Szeged közötti szakaszán a főút 11,5 tonnás tengelyterhelésre történő útburkolat-megerősítését végzi a kivitelező. Itt idén előkészítő munkák lesznek: a lőszermentesítés befejeződött, a fakivágás és bozótirtás pedig hamarosan elkezdődik. A útburkolat-megerősítés célja, hogy a nehézgépjármű-forgalommal szemben ellenállóbb legyen az útszakasz, itt megvalósul a kopóréteg és a kötőréteg cseréje is – összegezte Loppert Dániel. A 47-es főút Békés megyei szakaszán, Orosháza és Békéscsaba között is megerősítik az útburkolatot, párhuzamos kerékpárút építéssel, korrigálják továbbá az éles íveket. Az érintett, 34,4 km-es Békés megyei szakaszon is sebességkorlátozással számolhatnak a közlekedők.

A két Csongrád megyei szakaszt összesen nettó 15,7 milliárd forintból újíttatja fel a NIF, a Békés megyei szakaszt pedig 8, 945 milliárdból – mindezt 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával. A korszerűsítés várhatóan 2015 őszére fejeződik be.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.