- hirdetés -

A kétszeres Európa- bajnok sportoló még nagyobb lelkesedéssel és elszántsággal kezdte meg az idei évet, mint az ezt megelőzőket. A megbízhatóság és céltudatosság viszi előre. Ami nem változott, az a másik főszereplő a Skoda Fabia.

Tavaly másodjára is megnyerte az Autocross Európa-bajnokságot, de ez nem vette el a versenyéhségét, sőt. Újabb címvédésre készül a kiváló versenyző, aki nagy lendülettel vágott bele az idei Eb sorozatba.

– Két nemzetközi futamon már részt vett a csapat. Milyen élményekkel, tapasztalatokkal lettetek gazdagabbak?

Kárai Tamás a német versenyen győzött (Fotó: Kárai Team)
Kárai Tamás a német versenyen győzött (Fotó: Kovács Zoltán)

– Az Autocross Európa Bajnokság kilenc futamából kettőt rendeztek meg eddig és mind a kettőt megnyertük. Az első verseny Németországban, Seelowban volt, a második pedig Lettországban, Bauskán. Szerencsére egyik helyszínen sem voltak technikai gondjaink, de természetesen volt feladatunk bőven. A német futamon már évek óta sok eső esik, ami nagyban befolyásolja mind az autó beállításait, mind pedig a pálya minőségét. Idén is „megküzdöttünk” vele, de szépen álltuk a sarat. Minden időmérőt és előfutamot megnyertünk, így a döntőben is a pole pozícióból rajtoltam és meg is nyertem.

Lettországban pont fordítva működött az időjárás: nagyon meleg volt. Ilyen esetekben az autó verseny közbeni hűtése a legfontosabb, mely természetesen a maximális teljesítmény kihasználásához szükséges. Ez a pálya az egyik kedvencem. Nem csak azért, mert többször nyertem már itt, hanem mert mindig jó hangulatú környezetben, jó minőségű murván versenyezhetünk. Technikai problémánk ezen a hétvégén sem volt. Az első nap inkább csak a beállításokkal voltunk elfoglalva, mert nagy sebességű kanyarok és ugratók találhatónk ezen a pályán. Az előírt két előfutamot megnyertük és szintén az első helyről rajtolhattam a döntőben. Az autocrossban nagyon fontos a jól elkapott rajt. Fontos, hogy a zöld lámpa felvillanásakor szinte minden alkatrész a csúcsra járjon és persze én is a legjobban összpontosítsak az adott pillanatban. Jól sikerült a rajtom, már az első kanyarban elsőként fordultam és ezt előnyt megtartottam a leintésig.

– A hazai közönség is találkozhat veled. Az Országos Rallycross Bajnokságban idén is indulsz. Hogyan tud a két sorozat egymás mellett futni?

– Nehezen. Tavaly minden verseny rajthoz álltam, ebben az évben viszont két autocross futam is ütközik, így nem teljes a részvételünk, de annál hatékonyabb. Két futamot már ebben a bajnokságban is teljesítettünk. Mind a kettő Máriapócson volt és mind a kettőn jól szerepeltünk. Az első, húsvéti rendezvényen viszont akkora eső volt a döntő alatt, hogy fel kellett adnunk a versenyt, pedig előtte az időmérőtől kezdve az előfutamokon át, mindent megnyertünk. Nem volt megfelelő gumink ekkora vízmennyiségre, és nem szerettem volna kockáztatni az Skoda épségét. A pünkösdi hétvége viszont nagyon jól sikerült. A döntőben csak a rajtnál láttam az ellenfeleimet, majd később a leintés után a parc fermében. Ismét egy jó rajttal és jól beállított futóművel tudtunk a toppon lenni. Néha kellenek ilyen versenyek is, amikor nem azon izgul a csapat, hogy milyen gondjaink vannak, hanem „csak” élvezzük azt, amit szeretünk, az autósportot.

– Mi motivál még Téged?

– Minden versenyhétvége egy kihívás számomra. Mindig lehet jobbra törekedni, a fejlődésre, de ami a legfontosabb, hogy én és a csapatom érezzük jól magunkat a versenyen! Ha jó a hangulat, még a nagyobbnak tűnő problémákat is könnyen áthidaljuk. Kiváló szerelőkkel dolgozom együtt: Király Zsolti, aki hosszú évek óta a főszerelőm és a versenyautóim alkotója, Korcsok Albi, aki a „varázsmotorjainkat” építi, Zsibrita Balázs, aki minden logisztikát és megoldhatatlannak tűnő problémát megold.

A következő verseny június végén a németországi, Matschenberg Arénában lesz.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.