- hirdetés -

Folyamatos termékfejlesztés, stabil árbevétel és oroszországi terjeszkedés. Így jellemezhető röviden a Merian Foods Kft elmúlt éve. Az élelmiszeripari cég vezetői azt tervezik, hogy 2014-ben több új termékkel jelennek meg a piacon.

A Merian Foods Kft. 2013-as éve annak ellenére is a tervek szerint alakult, hogy az év során elég sok piaci változás történt – hangzott el a város legnagyobb adózóinak tartott ebéden.

– Cégünk az árbevételt és azokat a működési költségeket is tudta tartani, amiket eltervezett – mondta Gyucha Mariann, a Merian Foods Kft gazdasági igazgatója

A vállalat 230 fő saját munkavállalóval dolgozik, és 20-30 alkalmi munkavállalót is foglalkoztatnak. A létszám stabil, ami azt is jelenti, hogy folyamatos a megrendelés. Az élelmiszeripari cég az elmúlt évben folyamatosan fejlesztette termékeit.

Gyucha Mariann bízik az újabb piacok elérésében (Fotó: Kecskeméti Krisztina)
Gyucha Mariann bízik az újabb piacok elérésében (Fotó: Kecskeméti Krisztina)

– Új termékekkel is piacra léptünk, amik egy része 2014-ben fog forgalmat mutatni. Azonban itt nem állunk le, további innovációra is szükség van a termékfejlesztésben, így ezt a munkát idén is folytatjuk. Kutatás-fejlesztés területén van egy elbírálás előtt álló pályázat. Ez a projekt két éves, 2015 év végig tervezünk ezzel dolgozni – ismertette Gyucha Mariann.

Tavaly novemberben Hunagrikumnak minősítették a hízott libamájat. Ez érinti a Merian Foods Kft- is, hiszen Magyarországon elsőként ez a cég foglalkozott a hízott libamáj feldolgozásával Rex Ciborum márkanéven. Ez újabb, jelentős piacokat nyithat meg előttük, hiszen a nemzetközi piacon egyre nagyobb jelentősége van a Hungarikum védjegynek, Japánban például kimondott előnynek számít, ha egy termék megkapja ezt a minősítést. A Távol-kelet felé is nyitnak, de nem ott van a legjobban fejlődő külföldi piacuk.
– Az orosz piac folyamatosan bővül, új termékekkel is meg tudtunk kint jelenni. Lassan, de biztosan növekszik az értékesített árumennyiség, meglátásunk szerint ez biztos piacot jelent majd – tette hozzá a gazdasági igazgató.

Az oroszoknál egyelőre csak értékesítenek, de tavaly októberben arról tárgyaltak, hogy a magyar termékek egy részét Oroszországban is gyártanák, erre alapítanának vegyesvállalatot. A Kelet európai piacon most ismertetik meg a termékeiket, de azon dolgoznak, hogy ott is megvessék a lábukat.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.