- hirdetés -

Az orosházi születésű Márk Annamária mosolyog ránk óriásplakátokról az egész országban, így népszerűsítve a kormányablakot.

A közigazgatást és azon belül a kormányablakokat népszerűsítő kampány február 15-én indult. Dr. Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes és közigazgatási és igazságügyi miniszter ezt megelőzően választotta ki Márk Annamáriát és veszprémi kollégáját, hogy „kormányablak kampány-arcként” képviseljék a 29 integrált ügyfélszolgálat közel 300 dolgozóját.

– Büszkék vagyunk Márk Annamáriára, aki az országban másodmagával, egy Veszprém megyei férfikollégájával együtt lett a „Kormányablak arca” – mondta a sajtótájékoztatón Erdős Norbert, a Békés Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja.

Márk Annamária Orosházán született, Nagyszénáson él, és a Békés Megyei Kormányhivatal kormányablakánál dolgozik.

Annamari szereti a munkáját

– Azért is szeretem a munkámat, mert emberekkel foglalkozom, és nem lehet tudni, hogy aznap milyen ügyekkel fogok foglalkozni. Kihívást jelent, nagyon sokat lehet fejlődni szakmailag is. Fontos, hogy aki itt dolgozik segítőkész legyen, nagy szerepe van az empátiának, a türelemnek. Nem változott az életem a reklámkampány óta, csak annyiban, hogy többször felismertek, vagy ismerősök szólnak, hogy az ország egy-egy pontján láttak valahol. Nem szeretek amúgy szerepelni, de ilyen nem mindennap történik, és jól esik. De a munkámat ez nem befolyásolja, ugyanúgy ott ülök a kormányablakban, és teszem a dolgom – mesélte.

Annamária az alapdiplomáját nemzetközi tanulmányok szakon szerezte a Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán, a nemzetközi igazgatásszervezés mesterképzést pedig már a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Jog- és Államtudományi Karán végezte el. Egyetemi tanulmányai alatt foglalkozott a közigazgatási reformmal, annak szükségességével, külföldi gyakorlatokkal. Jeles minősítésű diplomamunkáját is a járások kialakításáról és a kormányablakok működéséről írta. 2010 októberében jelent meg a kormányablak ügyintézők részére kiírt legelső pályázata, amire beadta jelentkezését. A sikeres felvételi eljárás és a tanfolyamot követő vizsga letétele után 2011. január 3-án már ügyfélszolgálati ügyintézőként bizonyíthatott az új típusú integrált ügyfélszolgálaton.

Országszerte láthatóak ők óriás- és citylight plakátokon, tömegközlekedési eszközökön, újságokban. A koncepció az volt, hogy a hirdetéseken modellek helyett hús-vér ügyfélszolgálati ügyintézők legyenek, akik valóban ügyfelekkel foglalkoznak nap mint nap.

Kormányablak

A reklám pedig azért szükséges, mert az év végére feláll a 300 kormányablak, ahol a tervek szerint 2500 ügyet el lehet majd elintézni. Így egy fejlődési szakasz végén, az egyablakos ügyintézés tényleges megvalósulása a cél, vagyis hogy minden hatósági ügyet egy helyen lehessen elindítani és ne kelljen az összes hivatal helyét, ügyfélfogadási idejét fejben tartaniuk az embereknek.

A kormányablak arca, Márk Annamária munka közben (Fotó: kormányhivatal)

– A tapasztalatok alapján még sokan nem ismerik ezeket az ügyfélszolgálati pontokat, vagy nem tudják, pontosan milyen ügyekkel kapcsolatban fordulhatnak oda. Az állam partnerként, mellérendelt viszonyban kezeli az állampolgárokat, megkönnyíteni kívánja számukra a hivatali ügyintézést, hogy azt ne szükséges rosszként éljék meg. Ezért fordítunk különös hangsúlyt az ügyfélbarát kiszolgálásra, hogy kedves, türelmes, segítőkész ügyintézők várják az ügyfeleket. A reggel nyolctól este húsz óráig való hosszanti nyitva tartás pedig azt a célt szolgálja, hogy munkaidő után is tudjanak ügyet intézni. A másik fontos előnye a kormányablakoknak, hogy hatáskörükbe nem tartozó ügyekben is segítenek, természetesen lehetőségeikhez és tudásukhoz mérten. Így senki nem távozik legalább olyan minimális információ nélkül, hogy ügyével kapcsolatban pontosan melyik hatósághoz, mikor, milyen papírokkal kell fordulnia – mondta Erdős Norbert.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.