- hirdetés -

Továbbra sincs nyugvóponton az új buszmenetrend témája. A városvezetés szerint az MSZP veszélyezteti a buszközlekedést, a szocialisták viszont ezt tagadják. Csütörtökön testületi lesz.

Péntektől már az új helyi buszmenetrend lépne életbe Orosházán, de a kedélyek nem nyugszanak. Mint ismert, a képviselő-testület többsége még tavaly szeptemberben döntött arról, hogy a Körös Volánnal lejáró autóbuszközlekedési szerződésre új pályázatot ír ki, amiben a költségek csökkentését a menetrend átalakításával biztosították. Az új pályázatra egy jelentkező volt, az eddig is szolgáltató Körös Volán Zrt. A testületi többség 2013. február 1-jei ülésén kötötte meg a szerződést a közlekedési társasággal, akinek éves szinten 29,8 millió forintot fizet a város azért, hogy ne legyen veszteséges az autóbuszközlekedés. Ez a különbözet a jegyárakból származó bevétel és a között az összeg között, amibe kerül a közlekedés biztosítása. Az összeg közel 4 millió forinttal kevesebb, mint egy évvel korábban, de ennek fejében 20 %-al csökkenti a volán a futásteljesítményt, az autóbuszvárók karbantartása és takarítása pedig átkerült a városhoz. Az új menetrendben a legforgalmasabb időszakokban nincs változás. Néhány járat esetében azonban nem indul külön busz Rákóczitelepre és Szentetornyára, hanem a két városrészt érintő körjárat közlekedik majd. Erről bővebben már itt írtunk.

Rendkívüli ülést akart az ellenzék

A változások ellen aláírásgyűjtésbe kezdtek és demonstrációt is tartottak február 16-án a rákóczitelepiek, az újonnan alakult Rákóczitelep Fejlődéséért Csoport szervezésében.
– Néhány járat esetében az alacsony kihasználtság miatt változtatni kell – ismerte el az egyik tag, Botos Attila – de a városvezetés nem egyeztetett az itt élőkkel, nem kérték ki a véleményünket – fogalmazott. Botos elmondta, 617-en tiltakoztak aláírásukkal a meglátásuk szerint számukra hátrányosan módosított menetrend ellen és egy petíciót is megfogalmaztak, hogy ne változzon a menetrend március 1-jétől.

Más eszközökhöz nyúltak az ellenzéki képviselők. A múlt heti testületi ülésen benyújtott interpelláció után az MSZP négy orosházi képviselője rendkívüli testületi-ülés összehívását kezdeményezte. Az indoklás szerint “a 2013. március 1-jétől bevezetni tervezett új helyi autóbusz-menetrend nem megfelelő, és ellenkezik a rákóczitelepi, szentetornyai és gyökeresi polgárok érdekeivel.”

„Az MSZP veszélyezteti a buszközlekedést”

A témában szerda délelőtt sajtótájékoztatót tartott dr. Dancsó József. A polgármester elmondta, kedden egyeztetett a tiltakozókat képviselő szervezet tagjaival, és tájékoztatta őket a menetrendváltozásról.
– A telepieket képviselőknek elmondtam, hogy először hatályba kell lépnie az új szerződésnek, ki kell próbálni az új menetrendet. A tapasztalatok alapján aztán már lehet módosítani, minden jogos felvetést átgondolunk, hogy az utazóközönség igényeit kielégítve változatlan árak mellett biztosítsuk a helyi közlekedést – érvelt a városvezető. Kiemelte, hogy a hivatalosan nem bejegyzett rákóczitelepi csoport az aláírási ívek adatkezelési szabályszerűségével kapcsolatban feltett kérdésére nem tudott nyilatkozni. Szerinte mindössze annyi vált nyilvánvalóvá, hogy az aláírásgyűjtés eredményét az MSZP korábbi önkormányzati képviselője, dr. Zelenák Gézáné számolta össze. A polgármester elmondta, hogy a találkozó végén a tiltakozók képviselői – Botos Attila és Botos Attiláné – megköszönték a korrekt tájékoztatást, majd távozásukkor hazavitték a aláírásgyűjtő íveket és a petíciót.

Dancsó József megfogalmazta azon véleményét is, hogy a szocialisták kizárólag hatalmi célokra, eszközként használják fel az embereket.
– Az MSZP évek óta következetesen azt veti a városvezetés szemére, hogy miért fizet harmincmilliós nagyságrendben kompenzációt a helyi tömegközlekedést végző Körös Volánnak. Az elmúlt években soha nem szavazták meg a kompenzációt, pedig tudták, hogy enélkül nem lenne helyi buszközlekedés Orosházán. Most azt követelik, hogy a testület tárgyalja újra a még hatályba sem lépett szerződés feltételeit. Egy olyan szerződés feltételeinek újratárgyalása, mely még nem lépett hatályba, rendkívül komoly jogi aggályokat vet fel. Ezzel a felelőtlen magatartással a szocialista képviselők komolyan veszélyeztetik a helyi tömegközlekedést Orosházán. Hiszen ha a testület most változtatná meg a feltételeket, akkor az egész szerződés sem léphetne hatályba március elsejével – fogalmazott a polgármester.

„Senkinek nem fogtuk a kezét”

Telefonon értük el a helyi MSZP frakcióvezetőjét. Fetser János elmondta, hogy amíg az MSZP irányította a várost, fel sem merült, hogy a buszközlekedés bármilyen fajta változtatása sérti az emberek érdekeit.
– A jelenlegi hatalom viszont folyamatosan úgy hoz döntéseket, hogy a lakosság véleményét nem kéri ki, ez pedig hátrányos az itt élő emberek számára. Ennek a volános szerződésnek hatályba sem kellene lépni, hiszen ezzel a Rákóczitelepiek és Szentetornyaiak hátrányt szenvednek. Mi támogatjuk annak a több száz embernek azon kérését, hogy ne a fejük felett döntsenek. Ezért próbáljuk a csütörtöki ülésen majd meggyőzni a jelenlegi többséget, hogy ebből ne csináljanak pártpolitikai kérdést, hanem próbálják szolgálni az itt élő emberek érdekeit. A telepiek tiltakozása spontán volt, senkinek nem fogtuk meg a kezét, hogy írja alá az íveket – fogalmazott Fetser János.

A rendkívüli ülés február 28-án 15.30-kor kezdődik a polgármesteri hivatal első emeleti nagytanácskozójában, amit élőben közvetítünk az Orosházi Városi Televízióban és itt az OrosCafén. Március 7-én pedig lakossági fórum lesz a Rákóczitelepen, melyen a településrész képviselője, Kovács Árpád mellett a polgármester is részt vesz.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.