- hirdetés -

Az önkormányzat 2012-es tevékenységét értékelte a hivatal vezetője. A címzetes főjegyző kitért a főbb számokra, fejlesztésekre, az állami átadás-átvételre és a hiányosságokra is.

– A hivatal teljes apparátusa ebben az évben is azon dolgozott, hogy az önkormányzat és a polgármesteri hivatal minél magasabb színvonalon tudjon eleget tenni a törvényekben meghatározott kötelező és önként vállalt feladatainak, a jegyzői hatáskörök gyakorlása során a törvényesség érvényesülésének, az ügyfelek ügyei megoldásának – értékelt a címzetes főjegyző éves beszámolójában.

A köztisztviselők csütörtökön gyűltek össze a hagyományos év végi beszámolóra, amelyen Hegedűsné dr. Hegedűs Mária tájékoztatott az évben megvalósultakról.

Hegedűsné dr. Hegedűs Mária értékelt (Fotó: Kecskeméti Krisztina)

– Különös jelentőséget ad a mai évértékelésnek, hogy az államigazgatás korszerűsítési folyamata kapcsán apparátusunk harmada átkerül a járási hivatalhoz – tette hozzá.

A polgármesteri hivatal dolgozóinak elsődleges feladata a képviselő-testület, a tisztségviselők munkájának kiszolgálása, a sikeres városépítés és működtetés feltételeinek biztosítása, a város polgárai ügyeinek lelkiismeretes intézése és minden, az állam által az önkormányzatra osztott feladat ellátása – áll a beszámolóban.

Százezer felett az ügyek száma

A képviselő-testület 2012. évi működésének jellemző adatai: 11 testületi ülésen, 310 db határozatot hozott és 9 rendeletet alkotott, 21 rendeletet módosított. Az előkészítés során 33 bizottsági ülést szerveztek meg. A gyakori képviselő-testületi ülések ellenére azok jegyzőkönyveinek leírása néhány kivétellel határidőre megtörtént, ugyanígy a határozatok határidőben kiadásra kerültek. Az apparátus képviselő-testületet kiszolgáló tevékenységének értékelése a minőségbiztosítási képviselői kérdőívek alapján – az öt fokozatú skálán – 4,39-ről 4,57-re emelkedett.

– A képviselő-testületi és bizottsági előterjesztések előkészítése során a jogi környezet rohamos változása miatt továbbra is kevés idő áll az apparátus rendelkezésére, hogy alapos szakmai, jogi előkészítés történhessen. Nagy szükség van a naprakész szakmai felkészültségre és a gyors reagáló képességre – emelte ki Hegedűsné dr. Hegedűs Mária.

A főjegyző ismertette a fontosabb beruházásokat: a főtér kivitelezése, a bölcsőde felújítása, az extrém park kialakítása, a szennyvíz-csatornázás, új játszótér Szentetornyán, Orosháza – Kakasszék közötti kerékpárút építése, az internet szolgáltatások minőségi javulása Araddal közös pályázat keretében. 2012-ben több pályázatot is beadtak: a Platán Idősek Otthona korszerűsítése, Egészségre nevelő és szemléletformáló életmód programok elnevezésű pályázat, a gyopárosi tórendszer környezetének turisztikai hasznosítása. Jelenleg is folyik több pályázat előkészítése, melyek beadása 2013-ban várható.

A hatalmas ügyszámot érzékeltetve példaként a hatósági, igazgatási tevékenységről szólva a főjegyző elmondta:
– Ez évben, e tárgykörben főszámra 43 ezer 004, alszámra 126 ezer 433 ügyet iktattunk. A hozott határozatok száma az előző évben 44 ezer 362 volt. /az idei év még nem ismert/. Igen alacsony – 50 db – a határozatok elleni jogorvoslati kérelmek száma, ami 0,11%-nak felel meg. Az év során az ellenőrzéseket sikeresen végrehajtották.

Komoly munka volt az állami átadások előkészítése

A hivatal számára komoly jogi és szakmai egyeztetéseket igényelt a kórház átadása, a Táncsics Mihály Tehetségközpont és a művészeti iskola fenntartói jogainak átadása a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ fenntartásába, majd mindkét intézmény tekintetében a működtetésre való visszaszerződés elkészítése, az Orosházi Járási Hivatal létrehozásában közreműködés, az új önkormányzati törvénynek megfelelően az önkormányzati feladatkörök átdolgozása, amely nagyban meghatározza a jövő évi feladatellátást, végül a Többcélú Kistérségi Társulás munkaszervezetének behozatala a Polgármesteri Hivatalba.

Adóigazgatási területen a bevételi tervek teljesültek, és az iparűzési adó területén még több is befolyt a tervezettnél.

Ebben az évben is jelentős mértékben sikerült támogatni a város oktatási, kulturális és sport életét a civil szervezeteken keresztül. Az önkormányzat lehetőségeihez képest ebben az évben is tudott jelentős összegeket fordítani az önkormányzati tulajdonú intézmények fejlesztésére. A technikai feltételek területén a jegyző megemlítette: annak ellenére, hogy a hálózat elavult, a számítástechnikai rendszer üzemeltetését egész évben folyamatosan biztosítani tudták. A testületi munka (előkészítés, levezetés, jegyzőkönyvkészítés) támogatásához óriási segítséget jelent a bevezetett hangosító, szavazatszámláló rendszer.
Sok esetben körülményesen oldható meg a helyszíni szemlékre való kijutás – különösen a távoli, vagy körzetközpontonként a más településeken lévő helyekre. Elhangzott, hogy a városháza udvara továbbra sem méltó a közintézmény funkcióhoz.

A személyi feltételek

A hivatal munkaszervezésében végbemenő változások a tavasszal létszámcsökkenéssel is jártak (3 fő), de ezen túlmenően is 7 munkatársnak szűnt illetve szűnik meg a közszolgálati jogviszonya. Öten mentek nyugdíjba, ketten más munkahelyre. Az évet mintegy száz fős létszámmal kezdik a polgármesteri hivatalban.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.