- hirdetés -

Sok panasz érkezett szerkesztőségünkbe a gázosok ügyfélszolgálatánál uralkodó helyzet miatt. Nem új keletű a dolog, a probléma régóta fennáll.  A szolgáltatót is megkérdeztük erről.

A GDF SUEZ Energia Magyarország Zrt. nemrégiben közleményt juttatott el szerkesztőségünkbe, mely az utóbbi időben megnövekedett ügyfélforgalom okait taglalta. Tájékoztatójuk szerint a 2011. január 1-től érvényes új árrendelet, illetve az egyetemes szolgáltatásba visszatérő végső menedékes fogyasztók ellátása kapcsán felmerülő fogyasztói megkeresések jelentős mértékben megnövekedtek. Ennek kapcsán a társaság 28 ügyfélszolgálati irodájának és a telefonos ügyfélszolgálatának forgalma olyan mértékben megemelkedett, hogy ezekben a hetekben előfordulhatnak hosszabb sorok az ügyfélszolgálati irodák előtt, illetve nehezebben elérhető a telefonos ügyfélszolgálat. Orosházán sem különb a helyzet.

Órákat várakoznak az utcán

Sok panasz érkezett szerkesztőségünkhöz azzal kapcsolatban, hogy méltatlan körülmények fogadják az ügyfeleket. Zord időben is kint kell állniuk az utcán, mert nem engedik be őket az épületbe. Sokan a környező településekről érkeznek. Az ajtó pontban akkor nyílik, amikor kezdődik az ügyfélfogadás. Most pedig a megnövekedett ügyfélforgalom miatt 3-4 órát várakoznak kint az utcán, mert csak egy ügyintéző van. Panasz érkezett arra is, hogy az óraállást egy „jelentéktelen” gyűjtődobozba kell dobniuk, nem hiszik el, hogy ne telne a szolgáltatónak egy normális postaládára.

"Várni, csak várni, mindig csak várni..."
(Fotó: Kecskeméti Krisztina)

Az észrevételekkel kapcsolatban kérdéseket intéztünk a szolgáltatókhoz, melyek az alábbiak voltak: „A közeljövőben lesz-e arra esély, hogy változzon az ügyfélforgalom rendje Orosházán? Az ügyfelek visszajelzése alapján a két nap kevés, lehet-e ennél több? Miért nem engedik be az embereket az épületbe korábban, mint ahogy kezdődik az ügyfélfogadás? Ha megnövekedett az ügyfélforgalom, akkor miért nem biztosítanak itt, Orosházán legalább még egy ügyintézőt, így gyorsabban haladna az ügyintézés és az embereknek nem kellene kint állniuk az utcán 3-4 órát? Végül van-e rá mód, hogy a gyűjtődoboz helyett egy hagyományos postaládát helyezzenek ki?”

Ha nem sürgős, próbálja később

A válaszra nem kellett sokat várnunk, a GDF SUEZ Energia Magyarország Zrt.-től az alábbi tájékoztatót kaptuk kérdéseinkre: „Ahogy sajtóközleményünkben is jeleztük korábban, a végső menedékes fogyasztók átvétele, valamint az ezzel egy időben történő új áralkalmazás rendkívüli állapotot jelent jelenleg a GDF SUEZ Energia Magyarország Zrt. ügyfélszolgálatának minden területén. Ebben az átmeneti időszakban munkatársaink jelentős többletmunkával járulnak hozzá, hogy a lehető leghamarabb a megszokott körülmények között fogadhassuk ügyfeleink megkereséseit. Munkatársunk Orosházán is mindent megtesz, többek között a nyitvatartási idő kereteit is rugalmasan kezelve, hogy a lehető legtöbb ügyfelet tudjon ellátni.

Társaságunk kéri azon fogyasztóit, akik nem sürgős ügyben fordulnak az ügyfélszolgálathoz, hogy lehetőség szerint pár nap múlva próbálkozzanak újra, vagy keressék fel a társaság online ügyfélszolgálatát, ahol a gázfogyasztással kapcsolatos ügyeik jelentős része elintézhető. A megkeresések jelentős részét a GDF SUEZ Energia Magyarország Zrt. által végső menedékes ügyfélként átvett fogyasztók szerződéseinek a módosítása adja, ők sztenderd szerződéses feltételek szerint kapták meg szerződésüket, melyet sokan kívánnak módosítani a GDF SUEZ kínálta lehetőségek alapján. A végső menedékes fogyasztók az egyetemes szolgáltatói szerződésük megkötésére vonatkozó szándékukat, valamint bármilyen számlázással kapcsolatos észrevételüket az online ügyfélszolgálaton is rögzíthetik vagy írásos úton megküldhetők a társaság ügyfélszolgálatának (6701 Szeged, Pf: 2320.). Így elkerülhető az esetleges várakozás az ügyfélszolgálaton, ennek megfelelően nincs szükség személyes vagy telefonos megkeresésre.

Postaláda igen

A mérőállások gyűjtésére alkalmas hagyományos postaládára vonatkozó javaslatukat köszönettel fogadtuk és kezdeményezzük a társaság teljes területén egységes postaláda kihelyezését, valamint szeretnénk tájékoztatni ügyfeleinket, hogy a mérőállások ingyenes közlésére a szolgáltató online ügyfélszolgálatán valamint zöldszámon keresztül is lehetőségük van, mely kényelmesebb megoldást nyújthat.”

A szolgáltató a válasszal együtt egy újabb közleményt is eljuttatott szerkesztőségünkhöz, melyben tájékoztatást adtak azon ügyfélszolgálataikról, ahol meghosszabbított vagy rendkívüli nyitva tartással állnak a fogyasztók rendelkezésére. Orosháza nem szerepelt a listán…

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.