- hirdetés -

A tartozások legnagyobb részét a 0-30 nap között lejárt számlák teszik ki, melyek összege átlagosan 3-10 ezer forint között mozog.

Januárban a szolgáltatók közül az EDF DÉMÁSZ Zrt.-nek tettük fel „villanyos” kérdéseinket, most pedig a Békés Megyei Vízművek Zrt.-nél tájékozódtunk arról, hogy tavaly nőtt vagy csökkent a vízdíjtartozások összege Orosházán.

Krisztován Anna PR főmunkatárs elöljáróban elmondta, társaságuk a Dél-Alföld legnagyobb önkormányzati tulajdonú víziközmű szolgáltatójaként 310 ezer embert lát el nap mint nap ivóvízzel. Kapcsolatrendszerükben partnerként kezelik a fogyasztókat, akiknek elégedettsége meghatározó a társaság működésében. Ezért is kezelik kellő felelősséggel, mégsem támadólag az átmeneti pénzügyi nehézségeik miatt egy-egy számla kifizetésével elmaradó fogyasztókat. Ez nem jelenti azt, hogy a tartozást felhalmozókkal szemben nem lépnek fel – hiszen ez az ellátás biztonságát veszélyeztetné –, de nem fenyegetőznek kikötéssel, ha valaki néhány nap késéssel fizeti be a vízdíjszámláját.

Nőtt vagy csökkent a tartozások száma az elmúlt egy évben az orosházi vízfogyasztók körében?

A lakossági kintlévőség nem növekedett az orosházi fogyasztók körében, összege mintegy két éve meghaladja az 50 millió forintot.

Régóta fennálló tartozások ezek, vagy átmeneti fizetési nehézségek, melyeket rövid időn belül rendeznek a fogyasztók?

A tartozások legnagyobb részét a 0-30 nap között lejárt számlák teszik ki, melyek összege átlagosan 3-10 ezer forint között mozog. A kedvezőtlen gazdasági körülmények (válság, munkahely elvesztése, növekvő lakáshitel) következtében a fogyasztók egy része 1-1 hónappal „csúsztatja” a vízdíjszámla megfizetését. A következő nagyobb tétel a már egy éven túl felhalmozódott tartozások. Ezek összege eléri a 100 ezer forintot, ekkor már jogi eljárás során érvényesíti követelését a Békés Megyei Vízművek Zrt.

Történt olyan az elmúlt egy évben, hogy tartozás miatt korlátozták orosházi fogyasztónál a vízfogyasztást?

Díjhátralék miatt Orosházán tavaly 63 fogyasztási helyen korlátoztuk a szolgáltatást, ebből 12 esetben a hátralék és a felmerült költségek megfizetése után a szolgáltatást visszaállították a társaság szakemberei.

A fizetési nehézségekkel küzdő fogyasztók számára felajánlják a részletfizetési lehetőséget?

Részletfizetési lehetőséget biztosítunk a fizetési nehézségekkel küzdő ügyfeleinknek, illetve a kiemelkedően nagy összegű számlák esetén, amennyiben az érintettek időben felkeresik társaságunkat. Sajnos gyakran előfordul, hogy az ügyfelek többnyire nem akkor keresnek fel bennünket és kérnek fizetési könnyítést, amikor még kezelhető lenne a tartozás, hanem többszöri felszólítást követően, a korlátozást megelőzően. Ilyenkor azonban már csak kizárólag rendkívüli esetekben van lehetőség a részletfizetésre. Az orosházi fogyasztók 2010-ben 45 esetben éltek a fizetési könnyítés lehetőségével.

A gázdíj-tartozásokkal kapcsolatban a GDF SUEZ Energia Magyarország Zrt. illetékese elmondta, a társaság kintlévősége üzleti adat, így az ügyfelekre vonatkozóan nem áll módjukban információt kiadni. Annyit megerősítettek, hogy a 2009-es év hasonló időszakához képest a társaság kintlévőségének (a lejárt fizetési határidejű, de fogyasztók által be nem fizetett számlák) összege folyamatosan növekszik, valamint az ügyfélkör több mint felénél jelentkezik hosszabb-rövidebb csúszás a fizetésben. Sajnos a kintlévőségek egy része már hosszabb ideje fennálló tartozás és ennek aránya is növekszik.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.