- hirdetés -

A rendeletek bevezetésére kevés az idő – ez a legnagyobb nehézség az okmányirodák munkájában.
Az új év már hozott egy újítást az okmányirodák munkájában: az egyéni vállalkozók elektronikus ügyintézését.  A tavalyi változásokról, tervekről kérdeztük dr. Kovács Győzőt, az orosházi okmányiroda vezetőjét.

Dr. Kovács Győző (Fotó: Kecskeméti Krisztina)
Dr. Kovács Győző (Fotó: Kecskeméti Krisztina)
– Az elmúlt évben sok jogszabályi változás történt, a nehézséget az jelentette, hogy egyik napról a másikra kellett alkalmazni azokat. Egy példa: március 31-én jelent meg a közlöny, és április elsejétől alkalmazni kellett. Szerencsénkre kapcsolatrendszeren keresztül már hetekkel korábban tudtunk róla, így fel tudtunk rá készülni.
– Mik voltak a legfontosabb változások 2009-ben?
– A gépjármű ügyintézés változott, az új, ujjlenyomattal ellátott útlevél bevezetése, és a 14 éven aluliak személyi igazolvánnyal való ellátása is megtörtént. Ebben az évben is már van változás: január elsején lépett életbe az egyéni vállalkozóknak az elektronikus úton való ügyintézése. Emellett, ugyan nem okmányirodai feladat, de nagy terhet ró ránk, a tavaszi választásokkor a szavazások lebonyolítása.
– Milyen várakozással néz az új év elé?
– 2010-ben remélem, hogy a korábbihoz hasonló magas színvonalon tudjuk ellátni az ügyfelek kiszolgálását. Tavaly körülbelül 28 ezer 600 sorszámot húztak le nálunk, plusz mintegy 2000 internetes bejelentkezés volt, ami jelentős ügyfélszám. A jogalkotótól azt várjuk, hogy biztosítson kellő időt a jogszabályok alkalmazásához való felkészülésre az ügyfeleknek is, és nekünk is.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.