- hirdetés -

2010. január 01. napjával módosultak a gépjárművek adás-vételével kapcsolatos rendelkezések.
A főbb változásokat a Polgármesteri Hivatal Okmányirodája közölte velünk.
A 304/2009. (XII.22.) Korm. rendelet módosítása miatt az adás-vételi szerződések, mint teljes bizonyító erejű magánokiratok kötelező adattartama megváltozott, több adatra van szükség, mint azokban a szerződésekben, melyek jelenleg pl. a nyomtatványboltokban elérhetőek.
Az adásvételi szerződés kötelező tartalmi elemei a következők:
– a jogügylet ingyenes vagy visszterhes jellegének meghatározása,
– a jogügylet tárgyát képező jármű azonosító (rendszám, alvázszám) és gyártmány adatai,
– a felek személyazonosító adatai (családi és utóneve, születési helye és ideje, anyja születési családi és utóneve)
– a személyazonosságát igazoló okmány sorszám adata, valamint lakcím adata,
– jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet megnevezése, képviselőjének adatai, székhelyének címe, cégjegyzék-, illetőleg nyilvántartási száma,
– a járműhöz tartozó okmányok (forgalmi engedély és törzskönyv) sorszáma,
– az okmányok átadásának-átvételének ténye, időpontja,
– a járműnek a vevő birtokába kerülési időpontja,
– a jogügylet hatálybalépésének napja,
– a felek nyilatkozata, mely szerint mindkét fél teljesíti bejelentési kötelezettségét a közlekedési igazgatási hatóságnál a tulajdonjog változás hatályba lépését követő, jogszabályban meghatározott határidőn belül,
– a felek nyilatkozata arról, hogy ismerik a bejelentés nyilvántartásba történő bejegyzéséhez fűződő joghatásokat, valamint a bejelentés elmaradásának, illetve bejelentési kötelezettség késedelmes teljesítésének jogkövetkezményeit.
A vevőnek továbbra is 15 nap áll rendelkezésére, hogy a gépjárművet átírassa, viszont az eladónak 5 munkanapon belül kell az adásvételi szerződés egy példányát az Okmányirodában leadnia.
Az eladónak a gépjármű értékesítése előtt – amennyiben korábban banki hitel volt a gépjárművön – töröltetnie kell az Okmányirodában a záradékot, mivel ellenkező esetben az adás-vételi szerződés nem fogadható el.
A 35/2000. (XI.30.) BM rendelet módosítása kapcsán történő változásokról
A tulajdonos (üzembentartó) kérelme alapján a járműnyilvántartásba rögzítésre kerülhet egy telefonszám vagy elektronikus levélcím is.

Amennyiben a fentiekkel kapcsolatosan bármilyen kérdése van, keresse fel az Okmányirodát, ahol az ügyintézők a segítségére lesznek.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.